برنیس بژو؛ بازیگر فیلم ˝گذشته˝ نخل طلای بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد

۰۵خردادماه،

در مراسم اختتامیه شصت‌وششمین دوره فیلم کن

سرانجام پس از یک رقابت فشرده و سخت، شصت‌وششمین نخل‌های طلایی فستیوال فیلم کن طی مراسم باشکوهی با اجرای آدری توتو، ستاره سرشناس سینمای فرانسه برگزار شد و همانطور که پیش‌بینی می‌شد برنیس بژو، بازیگر فیلم ˝گذشته˝ با کارگردانی اصغر فرهادی نخل طلای بهترین بازیگر زن این دوره را از آن خود کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، مراسم اختتامیه شصت‌وششمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم کن با حضور چهره‌های شناخته شده و سرشناس سینمای جهان که یکی پس از دیگری با عبور از فرش قرمز وارد سالن می‌شدند، آغاز شد.

اصغر فرهادی، ماریون کوتیار، فرانسوا اوزون، مایکل داگلاس،‌ پائولو سورنتنینو، اوما تورمن و جیمز گری از جمله چهره‌های سرشناسی بودند که پس از استیون اسپیلبرگ و اعضاء هیئت داوران با عبور از فرش قرمز وارد سالن شدند.

در این مراسم مونگ بیونگ گان کارگردان فیلم کوتاه “امن” اولین فردی بود که برای دریافت نخل طلا روی سن رفت و جایزه نخل طلای بهترین فیلم کوتاه این دوره را از آن خود کرد.

فیلم “ILO ILO” با کارگردانی آنتونی چن از کشور سنگاپور جایزه Camera d’Or (بهترین فیلم اول) را دریافت کرد.

بروس درن برای بازی در فیلم “نبراسکا” ساخته آلکساندر پاین، جایزه نخل طلای بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد و پس از آن همانطور که بسیار پیش‌بینی کرده بودند جایزه نخل طلای بهترین بازیگر طن این دوره به برنیس بژو،‌ بازیگری فیلم “گذشته” ساخته اصغر فرهادی، که سال پیش برای بازی در فیلم “آرتیست” نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود، اهداء شد.

جیا ژانگ جایزه نخل طلای بهترین فیلمنامه اوریجینال را بخاطر فیلمنامه “نشانی از گناه” دریافت کرد و پس از آن جایزه ویژه هیئت داوران به کور ادا هیروکازو از ژاپن برای ساخت فیلم “مثل پدر، مثل پسر” اهداء شد.

هیئت داوران با اهداء جایزه ویژه به برادران کوئن، جایزه نخل طلای بهترین کارگردانی را به امات اسکلانته، کارگردان اسپانیایی فیلم “هلی” اهداء کرد.

و نهایتا در حالیکه تا آخرین لحظات برگزاری مراسم از فیلم “گذشته” اصغر فرهادی به عنوان یکی از بخت‌های اصلی دریافت نخل طلا یاد می‌شد، فیلم “آبی گرم‌ترین رنگ است” به کارگردانی عبداللطیف کشیشه از فرانسه نخل طلا فستیوال شصت‌وششمین دوره فستیوال فیلم کن را دریافت کرد.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.