بروجردی: ادعای استفاده سوریه از سلاح شیمیایی کذب است

۱۰اردیبهشت،

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که ادعای مطرح شده مبنی بر استفاده سوریه از سلاح‌های شیمیایی کذب است، گفت: کسانی که این موضوع را مطرح کرده‌اند خود در اقدامی مانع هیات تحقیقی سازمان ملل برای حضور در سوریه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علاءالدین بروجردی در حاشیه نشست خبری رییس مجلس شورای اسلامی با رییس مجلس ملی سوریه در جمع خبرنگاران ضمن محکوم کردن انفجارهای اخیر اظهار کرد: با توجه به موفقیت‌های چند هفته‌ی اخیر توسط نیروهای مسلح سوریه و مردمی که در چارچوب دفاع ملی انجام و سبب آزادسازی بسیاری از نقاط شد، این احساس نگرانی برای تروریست‌ها به وجود آمد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: این مسائل به خوبی نشان‌دهنده‌ی ادعاهای کذب آنها برای مردم سوریه است و کسانی که سلاح به دست گرفته‌اند طی انفجارهای امروز و دیروز علیه سوریه اقدام کردند که آنها دشمنان ملت سوریه می باشند.

وی دربارهٔ‌ی مطرح شدن ادعاهای استفاده از سلاح شیمیایی توسط سوریه گفت: کاری که معارضان مسلح از چند هفته‌ی اخیر کرده‌اند همین مساله است؛ در حالی که دولت سوریه این موضوع را در نامه‌ای به سازمان ملل منعکس کرده است تا هیاتی برای تحقیق به سوریه اعزام شود.

بروجردی خاطرنشان کرد: بعضی از کشورهای اروپایی علی‌رغم حمایت‌هایی که داشته‌اند مانع از این شده‌اند که هیات تحقیقی سازمان ملل به سوریه وارد شود و در یک عکس‌العمل غیرواقعی استفاده از این سلاح‌ها را کار دولت سوریه عنوان کرده‌اند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: باید به این مساله توجه داشته باشند که اگر این موضوع کار دولت سوریه بود در نامه‌ای رسمی آن را به رییس سازمان ملل اطلاع نمی‌داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.