بروجردی خواستار شد: اقدام جدی صلیب سرخ جهت آزادی ۴۸ زائر ایرانی در سوریه

۲۲م آذر ،

رییس دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در تهران با رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، رییس دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی در تهران ظهر امروز سه‌شنبه با علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در حوادث طبیعی و جنگ‌ها گفت: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه

همکاری با اهداف بشردوستانه و کمک‌های انسانی با کمیته صلیب سرخ جهانی استقبال می‌کند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سیاست‌های کشورهای قدرتمند در ایجاد بحران و درگیری در مناطق مختلف جهان را اقدامی ضدانسانی خواند و افزود: تلاش کشورهای استکباری برای ایجاد جنگ و بحران در مناطق مختلف اقدامی ضد بشری و بر علیه مصالح انسانی است و مغایر وظیفه ذاتی صلیب سرخ جهانی می‌باشد.

وی در پایان با تقدیر از کمک‌های کمیته صلیب سرخ جهانی در آزادسازی گروگان‌های سازمان هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در لیبی خواستار اقدامات جدی و فوری این سازمان در جهت فراهم ساختن آزادی ۴۸ زائر ایرانی در سوریه گردید.

در ادامه این دیدار رییس دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی در تهران، ایران را کشوری قدرتمند در منطقه و مسائل بین‌المللی خواند و گفت: همکاری‌های بشر دوستانه فراوان ایران همواره کمک بزرگی به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی در حوادث طبیعی منطقه و بین‌المللی بوده است.

ریتر در ادامه خواستار توسعه و گسترش مراودات دوستانه میان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی و جمهوری اسلامی ایران شد.

وی در پایان با ارائه گزارشی از آخرین فعالیت‌ها و اقدامات این کمیته در تهران، از کمک‌های هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در اتفاق سیل پاکستان تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.