بروجردی: فعالیت فردو تعطیل نمی‌شود

فروردین ۱۴۰۳

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت پایگاه اینترنتی فردو هیچ گاه تعطیل نخواهد شد و ما در مجلس اجازه این کار را نمی دهیم.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر دربارهٔ ملاقات با قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس و اینکه آیا وی پیام ویژه ای از سوی آمریکا برای ایران داشته است، گفت: صحبتی در این زمینه وجود نداشته و با توجه به اینکه اخیرا دکتر ظریف با جان کری مذاکره کرده بود، لزومی نداشت که قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس پیامی بیاورد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا صحبت یا پیامی دربارهٔ آینده روابط ایران و آمریکا با توجه به مذاکرات صورت گرفته مطرح نشده است، اظهار داشت: هیچ صحبتی در مورد رابطه ایران و آمریکا در این ملاقات صورت نگرفت.

بروجردی در این باره که آیا دریاره مذاکرات ایران و ۱+۵ در ژنو مذاکراتی با قائم مقام وزیر خارجه سوئیس و مدیرکل وزارت امور خارجه آلمان ، صورت گرفته است ، اظهار داشت: این ملاقات ها با توجه به فضایی که در اروپا باز شده است ، بیشتر در زمینه روابط دو جانبه و گسترش همکاری های پارلمانی و همکاری های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین دربارهٔ مطلب انتشار یافته در وال استریت ژورنال در خصوص بسته پیشنهادی تازه ایران و اینکه یک  منبع دیپلماتیک غربی مدعی شده است که بسته پیشنهادی تازه ایران  بر مبنای کاهش غنی سازی ۲۰ درصدی  و نیز متوقف کردن فعالیت پایگاه اینترنتی “فردو” است، تأکید کرد: حرف بی ربطی است. فردو هیچ گاه تعطیل نخواهد شد . همچنان به کار خود ادامه می دهد و ما نیز در مجلس اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.

وی دربارهٔ سفر هیأت پارلمانی اروپا به ایران نیز گفت: هیأت پارلمانی اروپا که ما در کمیسیون امنیت ملی میزبان آن هستیم اواخر مهر ماه به تهران سفر می کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.