بروز درگیری به حماقت غربی‌ها بستگی دارد

جام جم آنلاین: فرمانده نیروی دریایی سپاه در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال درگیری با دشمنان فرامنطقه‌ای در خلیج‌فارس گفت: بروز درگیری به میزان حماقت غربی‌ها بستگی دارد.سردار فدوی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اقتدار کاملی در منطقه تنگه هرمز و خلیج‌فارس دارد افزود: تمکین از جانب همه آنهایی که در منطقه استقرار دارند دیده می‌شود و آنها می‌دانند در صورت عدم تمکین عواقب سختی در انتظارشان است و تا به حال عدم تمکینی از جانب آنها مشاهده نشده است.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی صبح امروز در همایش فرماندهان و مسئولین نیروی دریایی سپاه که در مرکز تداوم و آموزش این نیرو در مشهد برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به اذعان غربی‌ها به توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: آنچه آمریکایی‌ها از توان ما می‌دانند بسیار کمتر از آن است که در اختیار داریم و به طور قطع توان موشکی ایران نسبت به گذشته گسترش زیادی داشته است.

وی دلیل روی آوردن آمریکا به شیطنت‌هایی چون تحریم اقتصادی را نا‌امید شدن از به کارگیری گزینه‌های نظامی عنوان و تصریح کرد: خوی استکبار جهانی دارای مبانی ویژه‌ای است و به طور قطع اگر بتواند اهداف خود را از طریق نظامی پیش ببرد آن را دنبال می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: در۱۰ سال گذشته آمریکا و رژیم صهیونیستی تجربیات بسیار تلخ و ناخوشایندی را در عراق، افغانستان و جنگ‌های ۳۳ و ۲۲ روزه داشتند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهار نظر درباره بستن تنگه هرمز گفت: هرچند مسئولین مختلف راجع به این منطقه استراتژیک صحبت‌هایی داشته‌اند اما آنچه حائز اهمیت است اینکه جمهوری اسلامی ایران توانمندی آنچه را گفته دارد.

سردار فدوی اظهار داشت: این اولین بار نیست که ما در شرایط سخت اقتصادی و تهدید و تحریم قرار داریم ، در زمان جنگ نیز علاوه بر تحریم‌ها اقدام نظامی توسط عراق و آمریکا نیز بر علیه ما صورت می‌گرفت و در حالی که توان آن زمان ما با اکنون قابل قیاس نیست با همان وضع در آن زمان آمریکا و هم پیمانانش توان رویارویی نداشتند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطر نشان کرد: ۳۹ عملیات مقابله به مثل ما در زمان جنگ در شرایطی صورت گرفت که حتی در یک مورد آمریکایی‌ها توفیقی را کسب نکردند .

وی با اشاره به ارتقاء توانمندی نظامی و دفاعی ایران نسبت به سال‌های دفاع مقدس گفت: ما به این منظور ۲۴ سال فرصت داشتیم که به جرات می‌توان گفت حتی ۲۴ ساعت را از دست ندادیم و زمانی که آمریکا در سال ۶۷ از هر اقدام در خلیج‌فارس ناکام بود می‌توان دریافت که توان امروز ایران در چه وضعی قرار دارد.

سردار فدوی با اشاره به حضور ناوهای آمریکایی در منطقه آن را امری عادی توصیف و تصریح کرد: این روال از گذشته نیز وجود داشته اما آمریکا بنابر نیاز داخلی، منطقه‌ای و جهانی خود و شرایط داخلی جامعه آمریکا گاهی اوقات آن را رسانه‌ای می‌کند.

وی افزود: متاسفانه رسانه‌های داخلی ما نیز گاهی با فراموش کردن رسالت پیشتازی خود اخبار آنها را پیگیری می‌کنند در حالی که خلیج‌فارس و تنگه هرمز منطقه ماست و اخبار آن نیز باید از منشا خودمان دنبال شود.

سردارفدوی با اشاره به موقعیت و جایگاه نیروی دریایی سپاه در میان ارتش‌های جهان گفت: تعریفی که از توان دریایی در نیروی دریایی سپاه وجود دارد متفاوت با توان و روال معمول دنیاست. ما در چارچوب تعریف آنها قرار نداریم،تعریف ما بر مبنای خدامحوری و تکلیف‌مداری است.

وی با تاکید بر اینکه منطقه و قواعد نبرد را در خلیج فارس و تنگه هرمز ما تعریف می‌کنیم اظهار داشت: دنیا وابستگی‌های بدون جایگزین زیادی به منطقه دارد که این وابستگی‌ها روز به روز بیشتر می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اذعان به شکست آمریکایی‌ها در خصوص استراتژی کاربری ناوهای بزرگ گفت: خدامحوری و تکلیف‌مداری به عنوان شاخصه‌های اساسی نیروی دریایی سپاه توانست تمام زحمات آمریکا مبنی بر نشان دادن خود به عنوان توان برتر در منطقه را از بین ببرد.

سردار فدوی در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال بروز درگیری ایران با دشمنان فرامنطقه‌ای در خلیج فارس گفت: بروز درگیری به میزان حماقت غربی‌ها بستگی دارد که به نظر می‌رسد دنبال این گزینه نبوده و تمام تمرکز خود را بر روی فشار اقتصادی و تحریم گذاشته‌اند و این درحالی است که ما آمادگی رویارویی با هر وضعیتی از جمله گزینه نظامی آنها را داریم.

وی با تاکید بر اینکه ایران توانمندی بستن تنگه هرمز به طور کامل را دارد تصریح کرد: به کار گرفتن این راهبرد امری ثانویه است. اگر قرار باشد در منطقه امنیتی وجود داشته باشد و تنها برای ایران نباشد برای هیچ کس وجود نخواهد داشت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: تا زمانی که منافع حیاتی و امنیت ملی ما محقق شده و لحاظ می‌شود امنیت برای همه وجود دارد اما زمانی که آمریکا بخواهد در امنیت خدشه‌ای وارد کند هیچ کس وجود نخواهد داشت.

سردار فدوی حضور آمریکا در منطقه را نه تنها عامل برقراری امنیت بلکه بر هم زننده آن عنوان کرد و اظهار داشت: از زمان ورود آمریکا به منطقه خلیج‌فارس با ادعای برقراری امنیت انرژی در دوران دفاع مقدس بیش از ۳۰۰ فروند کشتی مورد اصابت در مقابله به مثل ما قرار گرفت و با حضور آمریکا در منطقه امنیتی از این طریق حاصل نشد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان در خصوص حضور این نیرو در آبهای بین‌المللی گفت: نیروهای ویژه نیروی دریایی سپاه از ابتدای ماجرایی که در منطقه سومالی و خلیج عدن اتفاق افتاد به مدت چهار ماه در آن منطقه استقرار داشتند که پس از آن، ارتش جمهوری اسلامی ایران این ماموریت را دنبال می‌کند. هم‌اکنون نیز بسیاری از کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران از وجود نیروهای ویژه نیروی دریایی سپاه به منظور جلوگیری از هرگونه تحرکی بهره‌مند می‌باشند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.