برونو متسو: چیزی قطعی نشده، نخواهید که مصاحبه کنم/ اینجا تهران است یا جشنواره کن؟! / لطقا یکی یکی عکس بگیرید

کاوه علی اسماعیلی سعید اکبری / چهره آرام اما مصمم برونو متسوی فرانسوی برای هواداران فوتبال در ایران کاملاً آشناست. حدود ۱۰ سال قبل بود که در جام‌جهانی‌ ۲۰۰۲ کره‌جنوبی و ژاپن با او آشنا شدیم، هنگامی که توانست سنگال را مقابل فرانسه مدعی قهرمانی به برتری برساند و در آخر، به مرحله بعدی صعود کند. او دیروز در تهران بود و هوای ابری- آفتابی پایتخت را از نزدیک دید. او دیروز در تهران بود و پس از صرف ناهار در رستوران اسپیدو درکه، به هتل اوین، محل اقامتش برگشت تا در جلسه با محمد رویانیان مدیرعامل پرسپولیس شرکت کند.

خوشگذرانی مرد فرانسوی

آنها که از نزدیک متسو را می‌شناسند، می‌دانند که او اهل خوشگذرانی است و در جمع آن دسته از آدم‌‌هایی قرار می‌گیرد که سعی می‌کنند با انرژی مثبت خود، همه چیز را تغییر دهند به همین خاطر وقتی ظهر دیروز با پیشنهاد ناهار باشگاه مواجه شد، فوراً آن را پذیرفت و به درکه، یکی از تفریحگاه‌های تهران رفت تا در رستوران اسپیدو، ناهار را صرف کند. ضیافت باشگاه برایش به قدری جالب و هیجان‌انگیز بود که مدام می‌خندید و سر به سر دوستان و همراهانش می‌گذاشت! البته آب و هوای ایران نیز متسو را تحت تأثیر قرار داده بود زیرا برای مدت اندکی هم که شده، از هوای همیشه گرم و شرجی کشورهای حاشیه خلیج فارس فرار کرده بود.

جلسه بعد از ناهار به صرف قول و وعده

چند ساعتی از صرف ناهار گذشته بود که متسو توسط مسئولان باشگاه به هتل اوین برگردانده شد و در لابی این هتل، مقابل رویانیان نشست تا مذاکرات را شروع کند. رویانیان، مدیرعامل خوش‌خنده پرسپولیسی‌ها حرف‌‌هایش را شروع کرد. او با صدای آهسته حرف می‌زد تا کسی از ماجرای این مذاکرات خبردار نشود اما این مذاکرات، بدون وعده و قول نبود. رویانیان وقتی شرایط تیم را برای متسو توضیح می‌داد، کاملاً چهره جدی به خود گرفته بود و با افتخار از جذب ۷ بازیکن تأثیر‌گذار و تمدید قرارداد علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا و چند بازیکن خوب فصل قبل صحبت می‌کرد. از این جلسه کوچک یک بحث جالب شنیدیم. اینکه رویانیان از مترجم متسو خواست برایش ترجمه کند که اگر به توافق نهایی رسیدند و او سرمربی پرسپولیس شد، باید برای این باشگاه قهرمانی کسب کند. مدیرعامل باشگاه سرخپوش پایتخت فقط از سرمربی بعدی تیمش قهرمانی می‌خواهد و این، اولین چیزی بود که به متسو گفت.

بحث مالی مطرح نبود

اما در این میان گویا اصلاً بحث شرایط مالی و توافق بر سر مبلغ قرارداد مطرح نبود. نه متسو دوست داشت در این مورد فعلاً حرفی بزند و نه باشگاه زیرا هنوز با سرمربی قبلی خود تسویه حساب نکرده و البته تکلیف به‌صورت کامل مشخص نیست. طبق اطلاعی که ما از جلسه دریافت کردیم، فعلاً بحث و حرف بر سر شرایط طرفین بود. مثلاً آپارتمانی که باشگاه برای متسو در نظر می‌گیرد یا اتومبیلی که در اختیارش خواهد بود. حتی بر سر لیست بازیکنان داخلی و خارجی، زمین تمرین، تماشاگران و هواداران پرسپولیس، عدم حضور در آسیا و دورخیز برای قهرمانی در لیگ‌برتر. به قول یکی از نزدیکان باشگاه، «این جلسه مقدماتی بود و فعلاً هیچ چیزی از آن درنمی‌آید!» باید باز هم حرف بزنیم و البته قبل از آن تکلیف‌مان را با دنیزلی روشن کنیم. این فرد، غریب، مدیر روابط‌عمومی باشگاه پرسپولیس بود که در ادامه حرف‌‌هایش به ما گفت‌: فکر می‌کردیم دنیزلی زودتر از اینها بیاید و تیم را تحویل بگیرد ولی این اتفاق نیفتاد. او مدام مرخصی می‌گیرد و باشگاه هم با ایشان راه می‌‌آید ولی سردار رویانیان همچنان به دنبال آن است تا بهترین فرد را سرمربی کند، شاید این فرد دنیزلی باشد، شاید متسو یا مربی دیگری!

مگر جشنواره کن است؟!

حدود ساعت ۱۸:۴۰عصر دیروز، در محوطه باز هتل اوین، متسو به همراه مدیربرنامه‌های ایرانی‌‌اش مشغول قدم زدن بود که با او هم‌قدم شدیم. همان اول کار، خیال‌مان را راحت کرد‌: «هنوز چیزی قطعی نشده پس از من نخواهید که مصاحبه‌ای انجام بدهم یا حرفی بزنم.» او این را گفت و چنان مصمم بود که مطمئن شدیم حرفی نمی‌زند اما شوخی‌‌هایش شروع شد. البته قبل از آن، مدیربرنامه‌‌هایش زمینه‌ای جالب برایش چید و به او گفت‌: اینها خبرنگاران ایرانی هستند، هرچه به آنها بگویی، چیز دیگری می‌نویسند! با این حرف، متسو خنده‌‌اش گرفت و «گرم» شد. هنگامی که او پافشاری مجتبی صالح عکاس خبرورزشی را در گرفتن عکس‌های مختلف از خودش دید، رو به او کرد و گفت‌: اینجا تهران است یا جشنواره فیلم کن؟! و چند لحظه بعد با یک ژست جالب توجه که سمبل هنرپیشگان است ادامه داد‌: حالا که به کارت ادامه می‌دهی، یکی، یکی عکس بگیر لطفاً! چهره بشاش این مربی فرانسوی به قدری جالب بود که سایر مهمانان هتل را نیز تحت تأثیر قرار داد اما چند دقیقه که وقتش را با ما گذراند، به سمت آسانسور هتل رفت. او عذرخواهی کرد که بیشتر از این نمی‌تواند در کنار ما باشد و راهی اتاقش شد تا به استراحت بپردازد.

مذاکرات بدون جنجال

اما به نظر می‌رسد مذاکرات بدون جنجال و حاشیه خاصی پشت‌سر گذاشته شد. متسو امروز به امارات برمی‌گردد تا راجع به پیشنهاد همکاری پرسپولیس فکر کند و البته منتظر نظر باشگاه سرخپوش ایرانی باشد. همه چیز فعلاً در حد مذاکره مقدماتی اعلام شده اما مدیربرنامه‌های این مربی فرانسوی به ما گفت‌: «هم پرسپولیس راضی به همکاری با متسو است و هم او از شرایط ایران و کار کردن در پرسپولیس راضی به نظر می‌رسد. مذاکرات با این مربی انجام شده و حالا هر دو طرف، نیاز به زمان دارند تا کار را ادامه دهند. از طرفی، رویانیان هم عادت به این دارد که با چند مربی بزرگ و صاحب‌نام صحبت کند و سپس بهترین فرد را انتخاب کند.» اما مشکل جای دیگری است. مصطفی دنیزلی ابتدا باید به تهران برگردد و مذاکراتش را با باشگاه پرسپولیس حتمی کند. هیچ‌کس، حتی خود دنیزلی هم نمی‌داند که در پرسپولیس ماندنی است یا رفتنی به همین دلیل همه چیز در مورد متسو، بستگی به جلسه آخر هفته دنیزلی با رویانیان دارد. اگر توافق بر سر جدایی باشد، شانس مرد فرانسوی برای سرمربیگری در پرسپولیس به اوج خود می‌رسد اما در غیر این صورت، دنیزلی باید شرط رویانیان (قهرمان کردن پرسپولیس در لیگ) را بپذیرد تا بتواند در تهران بماند.

۴۳ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.