برپایی جشنواره موسیقی نواحی خلیج فارس در خراسان شمالی

۳۱فروردین۱۳،

برای اولین بار صورت می‌گیرد

نخستین جشنواره موسیقی نواحی خلیج فارس از جمله جشنواره‌های موضوعی جشنواره بین‌المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس محسوب می‌شود. این جشنواره به میزبانی استان خراسان شمالی هشتم اردیبهشت در دو بخش «گروه نوازی» و «تک نوازی» برگزار می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد اطلاع رسانی سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس، حسین ثابت‌قدم وحید، دبیر جشنواره موسیقی نواحی خلیج فارس در این باره اظهار کرد: از زمان اعلام فراخوان این جشنواره( اسفند ماه) تاکنون ۱۷ گروه از سراسر کشور برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره موسیقی حماسی به سبب فرصت اندکی که وجود داشت، ناچیز است اما خوشبختانه این آثار کاملا با مضامین جشنواره هماهنگ می باشند و از کیفیت بالایی برخوردارند.

دبیر جشنواره موسیقی نواحی خلیج فارس افزود: شناساندن ظرفیت موسیقی نواحی سراسر کشور، استفاده از ظرفیت موسیقی نواحی در خلق آثار حماسی با موضوع خلیج فارس و همچنین پاسداشت هنر موسیقی نواحی از جمله اهداف برپایی این جشنواره محسوب می‌شوند.

ثابت‌قدم وحید عنوان کرد: با توجه به این که جشنواره بین‌المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس جشنواره ارزنده ای است، می‌تواند در تولید آثار فاخر و بزرگداشت مفاخر ارزشمند تاثیر بسزایی داشته باشد. اما لازم است تا با اعلام هر چه زودتر فراخوان، زمینه برای شرکت تعداد بیشتر هنرمندان سراسر کشور و ارایه آثار کیفی‌تر فراهم شود.

وی در پایان گفت: اختتامیه جشنواره موسیقی نواحی خلیج فارس هشتم اردیبهشت در مجتمع فرهنگی – هنری گلشن بجنورد با حضور مسوولان استانی و جمعی از هنرمندان ساعت ۲۰ برگزار می‌شود. در این آیین دو نفر (سرپرست گروه برگزیده و هنرمند بخش تک نوازی) برای اعزام به مراسم اختتامیه سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس معرفی می‌شوند.

سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری خلیج فارس اول تا دهم اردیبهشت ماه سال در سراسر کشور و مراسم پایانی در استان هرمزگان برگزار می‌شود.

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.