برپایی جشن زادروز استاد “مرتضی احمدی” در خانه ی هنرمندان ایران

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

مراسم نکوداشت و زادروز استاد “مرتضی احمدی” همراه با رونمایی از آلبوم جدید وی در خانه ی هنرمندان ایران برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه ی خبری هنرمندان ایران؛ ۹ آبان مصادف با ۸۸ سالگی استاد “مرتضی احمدی” بازیگر، صداپیشه، پیش پرده خوان، ضربی خوان، کارگردان تئاتر و … است که به همین مناسبت خانه ی هنرمندان ایران و مرکز موسیقی بتهوون برای وی برنامه ای را طراحی و تدارک دیده اند.
بنابراین گزارش؛ آلبوم “صدای طهران ۱” پیشتر در سال ۱۳۸۹ و در تالار وحدت (در سالروز ۸۶ سالگی مرتضی احمدی) با حضور “مرضیه برومند”، “جمشید مشایخی”، “بهزاد فراهانی”، “حسین علیزاده” و “صابر ابر” رونمایی شد.
همچنین؛ موسسه‌ی فرهنگی و هنری “آوا خورشید” (موسسه ی نشر وابسته به مرکز موسیقی بتهوون) در سال ۱۳۸۸ اقدام به ضبط ضربی های طهرون کرد و ۱۰۶ قطعه گردآوری شده توسط “مرتضی احمدی” را ضبط کرد. در اولین مجموعه ی منتشر شده ۱۲ قطعه و در این مجموعه ۱۳ قطعه موفق به اخذ مجوز نشر از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است.
بر اساس این گزارش؛ در این پروژه “علی رحیمی” به عنوان ناظر ضبط و نوازنده ی ضرب، “سمیه حبیبیان” صدابردار، “ارد انزابی پور” (میکس آلبوم یک) و “رضا عسکرزاده” (میکس آلبوم دوم) را به عهده داشتند و “فرید حامدی” گرافیست و “علی زارع”، “محیا فرمانی” و “مبعث فدایی” به عنوان عکاس در مراحل ضبط حضور داشتند.
گفتنی است؛ مراسم نکوداشت و زادروز استاد “مرتضی احمدی” ساعت ۱۸ سه شنبه ۹ آبان در تالار استاد “جلیل شهناز” خانه ی هنرمندان ایران و با حضور چهره های مطرح عرصه ی سینما، تلویزیون، موسیقی، تئاتر و رادیو برگزار خواهد شد./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.