برپایی پاویون ایران در نمایشگاه چاپ دوبی در گرو حمایت وزارت ارشاد

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندماه سال ۱۳۸۹ پاویون ایران در دهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته بندی دوبی برپا شد که این حضور با پیگیری‌های اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران میسر شده بود.

این نمایشگاه که به طور دوسالانه برگزار می‌شود، تقویم رسمی خود را برای تسهیل حضور ایران تغییر داد و زمان برپایی آن از اسفند به فرودین ماه تغییر کرد و دوره بعدی آن در سال ۲۰۲۴ مصادف با فروردین سال برگزار خواهد شد که از ایران نیز دعوت شده که در این نمایشگاه حضور فعال داشته باشد.

دست‌اندرکاران برپایی نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی دوبی (گلف پرینت) در حال حاضر ۳۰۰ مترمربع غرفه برای پاویون ایران در نظر گرفته و از اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران دعوت کرده‌اند که به عنوان متولی این پاویون در نمایشگاه حضور یابد.

اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران این پاویون را به صورت غرفه‌های مجزا در اختیار شرکت‌های ایرانی می‌گذارد تا این فرصت برای شرکت‌های ایرانی فراهم شود تا در مهم‌ترین نمایشگاه چاپ منطقه حضور یافته و با فعالان چاپ جهان از نزدیک مذاکره داشته باشند.

بنابر اطلاع خبرنگار مهر، نامه‌ای از سوی اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده که در آن خواستار شده است که با حمایت مادی و معنوی از اتحادیه این امکان را برای صنعت چاپ کشورمان فراهم آورد که حضوری فعال در نمایشگاه دوبی داشته باشند.

همچنین در نامه‌نگاری با مسئولان برپایی یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی دوبی این امکان در اختیار ایران گذاشته شده که در فرصت بیشتری نسبت به دیگر شرکت‌کنندگان، غرفه خود را تحویل گرفته و آماده کنند.

از آنجا که در این نمایشگاه یک پاویون به نام ایران ثبت می‌شود، وزارت ارشاد به عنوان متولی امور چاپ و نشر کشور می‌تواند با حمایت مادی و معنوی امکان حضور نمایندگان ایران را در نمایشگاه دوبی فراهم آورد و اگر این حمایت میسر نشود، این امکان وجود خواهد داشت که حضور ایران در قالب پاویون در این نمایشگاه منتفی شود.

هزینه‌ غرفه در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی دوبی به اندازه‌ای بالا هست که بسیاری از شرکت‌های ایرانی امکان حضور در آنجا را نداشته باشند، ولی دست‌اندرکاران نمایشگاه تخفیف‌های ویژه را برای پاویون ایران در نظر می‌گیرند و با حمایت دولت ایران، شرکت‌های داخلی امکان بهتری برای حضور خواهند داشت.

دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی مسایل چاپ می‌تواند شرایط حضور ایران در نمایشگاه دوبی را تسهیل کند.

ایران در سال ۱۳۸۹ برای نخستین‌بار در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی دوبی پاویون اختصاصی داشت و ثمرات این حضور در قالب عقد قراردادهایی با شرکت‌های خارجی تا امروز ادامه داشته است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.