برپایی ۱۰۰۰ چادر برای زلزله‌زدگان /آغاز جست‌وجوی سگ‌ها برای یافتن محبوس‌شدگان در آوار

۱۵م آذر ،

mashaeeee (6 of 6).jpg

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ایران که در محل زلزله حضور داشت از برپایی ۱۰۰۰ تخته چادر برای زلزله‌زدگان خبر داد.

محمود مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تشریح خدمات ارایه شده‌ این سازمان برای مردم زلزله‌زده‌ منطقه زهان در شهرستان قائن خراسان‌جنوبی که شب پیش (چهارشنبه) با زلزله‌ای به قدرت ۵٫۵ ریشتر در اعماق داخلی زمین لرزیده بود، گفت: امدادرسانی همچنان در مناطق زلزله‌زده ادامه دارد و تیم‌های آنست (سگ‌های جست‌وجوگر) شب قبل از استان‌های خراسان‌رضوی و کرمان به این منطقه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰۰ تخته چادر امدادی برای اسکان اضطراری خانوارهای آسیب‌دیده به همراه سگ‌های تجسس، تیم خودروهای نجات، آمبولانس، پنج دستگاه خودروی ارتباطات به محل اتفاق ارسال شده‌اند، گفت: همچنین دو محموله کمک‌های امدادی شامل چادر، پتو، موکت، موادغذایی، وسایل گرمایشی و … به وسیله‌ دو فروند بالگرد به این مناطق ارسال شده است.

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه تاکنون ۵۵۰ تخته پتو میان زلزله‌زدگان توزیع شده است، گفت: علاوه بر این ۸۸۱ تخته موکت، ۶۰۰ شعله والور و بیش از ۱۰ هزار انواع کنسروجات و آب معدنی میان زلزله‌زدگان توزیع شده است.

به گزارش ایسنا، زلزله ۵٫۵ ریشتری در عمق دو کیلومتری ساعت ۲۰:۴۰ شامگاه چهارشنبه بخش زهان از توابع قائن در استان خراسان‌جنوبی را لرزاند که در پی این اتفاق و ۱۴ پس لرزه آن تعدادی از روستاهای دارای بافت فرسوده دچار تخریب شد.

انتهای پیام

مناطق زلزله‌زده زهان

مناطق زلزله‌زده زهان

مناطق زلزله‌زده زهان

مناطق زلزله‌زده زهان


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.