برچسب شبنم با قیمت ۹۰ تومان واگذار می‌شود

۰۷م آذر ، موبنا- یک واردکننده رسمی گوشی با تایید بر اینکه هر طرح شبنم با قیمت ۹۰ تومان در اختیار فعالان قانونی قرار می گیرد، گفت: به سبب تسریع در امور ترخیص کالاها از گمرک این برچسب ها در اختیار فعالان قانونی قرار گرفته است.

شروین فریگام”با اشاره به اینکه کارگروهی از سوی گمرک و طرح شبنم مشخص شده، اظهار داشت: با هماهنگی کارگزارها مشخص شده طرح شبنم در محلی مشخص در انبارهای واردکنندگان روی کالاهای مورد نظر الصاق می شوند.

مدیرعامل شرکت سامتل اجرای این طرح را برای مصرف کنندگان مثبت ارزیابی کرد و گفت: این طرح می تواند فضای هرگونه تقلب و سواستفاده ای را از بین ببرد چرا که مشتریان می توانند در کمترین مدت زمان ممکن پی به تقلبی بودن کالای مورد خریداری شده ببرند.

گفتنی است برخلاف تصور بسیاری از اشخاص که فکر می کنند طرح شبنم در گمرک جمهوری اسلامی ایران روی کالاها الصاق می گردد چنین تصوری صورت واقعی ندارد چرا که به سبب حجم فعالیت کاری بالای گمرک این برچسب ها به طور مستقیم در اختیار واردکنندگان قرار می گیرد و بعد از ترخیص کردن کالاها در انبارهای شرکت های موردنظر نصب می شوند.

این در حالی است که چندی پیش اعلایی با اشاره به نصب برچسب های طرح شبنم توسط فعالان قانونی گفته بود که نصب و الصاق طرح شبنم روی تک تک کالاهای وارداتی کاری زمان بر است به همین سبب با درخواست رییس کل گمرک ایران این فرآیند به خارج از گمرک منتقل شده و زمانی که واردکننده کالا را ترخیص می کند محل الصاق را با کارگزارها و نصاب های مسوول مشخص می گردد و براساس آن فرم و تعداد کالا الصاق می گردد.

وی با اشاره به امکان سواستفاده بعضی از واردکنندگان و تاجران از در اختیار گذاردن طرح شبنم به صورت مستقیم در اختیار آنها گفته که با شرایط موجود و فعلی امکان سواستفاده وجود دارد ولی با جریمه های در نظر گرفته در این زمینه کمترکسی به فکر سواستفاده می افتد.

این اظهارات در حالی بیان می گردد که بعضی از دست اندرکاران و کارشناسان بر این باورند که این حرکت گمرک و مسولان اجرایی طرح شبنم فضا را برای بعضی از سواستفاده کنندگان و همچنین متقلبان باز می گذارد به همین سبب این حرکت گمرک و مجریان طرح شبنم را امتیاز منفی می دانند و معتقدند که این طرح باید در خود گمرک روی کالاها الصاق شود و نباید به صورت مستقیم در اختیار واردکننده و یا تجار قرار گیرد.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.