برکناری مدیران خاطی ثبت اسناد کردستان

نماینده سابق بیجار گفت: رئیس فعلی ثبت اسناد شهر دیواندره برکنار و به محرومیت از انتصاب به پست های حساس مدیریتی محکوم شده است. همچنین رئیس سابق ثبت اسناد بیجار به محرومیت از انتصاب به پست های حساس مدیریتی محکوم شده است.

محمد محمدرضایی نماینده ادوار کردستان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار بولتن نیوز، گفت: در پی دریافت گزارشات مردمی که به کشف مواردی از سند سازی و تخلف ثبتی در شهرستان بیجار منجر شد، با دستور ریاست محترم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، هیئتی از سوی اداره کل بازرسی سازمان ثبت اسناد به استان کردستان اعزام گردید.

وی افزود: در بررسی برخی پرونده های ثبتی مشخص شده برخی کارکنان ثبت اسناد ضمن دخل و تصرف در اوراق بدون استعلام از ادارات مسکن شهرسازی، اداره منابع طبیعی و شهرداری ها با تنظیم گزارشات خلاف واقع کارشناسی اقدام به صدور سند مالکیت برای اراضی ملی ـ موقوفی و حتی قبرستان و تفکیک آن بنام اشخاص کرده اند.

این نماینده سابق مجلس تاکید کرد: جالب ترین نوع تخلف صدور سند ملک تجاری برای چند اصله درخت موقوفی است.

محمد رضایی تصریح کرد: پس از احراز تخلف کارکنان خاطی ثبت اسناد، هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری سازمان ثبت به پرونده متخلفین رسیدگی و روسای سابق و فعلی ادارات ثبت اسناد شهرستانهای بیجار و دیوان دره را آقایان (ر ـ ب و س ـ ف) به محرومیت از انتصاب به پست های حساس مدیریتی محکوم و در نتیجه به برکناری ریاست ثبت دیواندره، از سمت ریاست گردید.

وی با بیان اینکه، ریاست سابق ثبت اسناد بیجار نیز قبلاً به همین دلیل برکنار شده بود، افزود: نظر به اینکه در شکل گیری این تخلفات عضو قضایی ثبت بیجار (م.خ) که هم زمان ریاست دادگستری بیجار را نیز عهده دار بوده و آراء نامتعارفی برای صدور این قبیل اسناد صادر کرده، مدارکی جمع آوری و بزودی در اختیار مقامات قضایی و رسانه ها قرار خواهد گرفت با این امید که دستگاه قضایی مبارزه با زمین خواری و تخلفات برخی قضات نیز در این رابطه برخورد کند.

محمدرضایی به عنوان نمونه ای از آرای این مقام قضایی به صدور سند برای درخت زنده ای که در محوطه موقوفه قرار دارد، اشاره کرد.

وی گفت: ضمناً این مقام قضایی بعدا به مشاوره رئیس سازمان ثبت ارتقاء یافت و در حال حاضر عضو هیئت تجدید نظر تخلفات اداری سازمان ثبت است.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.