برگزاری آزمون های سراسری “دانشگاه آزاد” به صورت مستقل

فروردین ۱۴۰۳

دانشگاه آزاد اسلامی همواره به قوانین و مقررات کشور در حوزه آموزش عالی پایبند بوده و خود را موظف به اجرای آنها می داند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران؛ در پی انتشار یافتن خبری مبنی بر “ادعای دانشگاه آزاد در تفکیک کنکور قانونی نیست/قانون سنجش و پذیرش  تغییر نمی کند”در سرویس  علمی باشگاه خبرنگاران که به موضوع برگزاری آزمون های سراسری این دانشگاه به صورت مستقل اشاره شده بود، دکتر رضا صابری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این خصوص اظهار نظر کرده  بود، امروز سازمان مرکزی دانشگاه آزاد جوابیه ای را به شرح زیر صادر کرد.

مطابق قانون مصوب سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در شهریورماه ۹۲  اجرایی شدن این قانون اولاً‌مربوط به سال تحصیلی ۹۴-۹۳ است و ثانیاً  مشروط به اجرای تبصره ۵ ذیل ماده ۵ می باشد،‌لذا تا زمان عدم حصول شرایط لازم جهت اجرای قانون مذکور، دانشگاه آزاد اسلامی آزمون های سراسری خود را به صورت مستقل برگزار خواهد نمود.

باید در نظر داشت با نگاه دقیق به تبصره فوق بدلیل عدم وجود سابقه تحصیلی شامل نمرات نهایی سه سال آخر دوره متوسطه جهت داوطلبان ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این قانون قابلیت اجرا در سال جاری را نخواهد داشت.

همچنین داوطلبان در روزهای اخیر از طریق تماس تلفنی،‌ پست الکترونیکی و حضوری رضایت خود را از ایجاد فرصت مضاعف جهت ارزیابی خود برای ورود به دانشگاه اعلام نموده اند، لذا به نظر می رسد این اقدام مثبت و با رضایت داوطلبان همراه است. 

انتهای پیام/

 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.