برگزاری “اجلاس نم” عامل تحولی بزرگ در اقتصاد کشور است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برگزاری “اجلاس نم” و دیدارهای کارشناسان و سران ۱۲۰ کشور عضو اجلاس جنبش عدم تعهد با اعضای هیئت‌های ایرانی عامل تحول بزرگ در اقتصاد کشور خواهد شد.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه با برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در کشور مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی است، گفت: اجلاس نم یکی از اجلاس‌های مهم و بین‌المللی در جهان به شمار می‌رود که کشورهای عضو با همکاری در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی و… موجب قدرتمندی و رفع نیاز یکدیگر خواهند شد.

وی افزود: شرکت ۷ هزار نفر در اجلاس جنبش عدم تعهد ارزش بالای این اجلاس را نشان می‌دهد که به واسطه حضور آن‌ها می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق در حوزه اقتصادی، آمارهای پایدار و خوبی را برای کشور کسب کنیم.

نماینده مردم اصفهان و فلاورجان با اشاره به اینکه امضای تفاهم‌نامه‌ها و قرار‌دادهای بین‌المللی با کشورهای عضو اجلاس جنبش عدم تعهد یکی از راه‌های دور زدن تحریم‌ها برای ایران به شمار می‌رود، اظهار داشت: یکی دیگر از دستاوردهای مهم برگزاری اجلاس نم در تهران به واسطه عقد قراردادهای اقتصادی با کشورهای عضو، دور زدن تحریم‌هایی است که آمریکا و غربی‌ها به طور ناجوانمردانه و یک طرفه بر علیه ایران وضع کرده اند.

لارگانی با بیان اینکه حضور سران ۱۲۰ کشور در سطح وزیرخارجه و رئیس‌جمهور در کشور از ابتدای انقلاب تاکنون بی‌سابقه بوده است، گفت: برگزاری و اداره مناسب اجلاس جنبش عدم تعهد در کشور  پتانسیل بالای سیاسی ایران در عرصه جهانی را نشان می‌دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: برگزاری جلسات پی در پی هیئت‌های ایرانی با اعضای کشورهای عضو اجلاس نم در طول چند روز اخیر در مورد مسائل سیاسی و اقتصادی پیامدهای بسیار خوبی را در آینده برای کشورمان به ارمغان خواهد آورد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.