برگزاری اولین دوره جشنواره فرهنگی هنری «پرچم»

با هدف ایجاد همبستگی و اقتدار ملی انجام می‌شود

برگزاری اولین دوره جشنواره فرهنگی هنری «پرچم»

جام جم آنلاین: مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵ شهرداری تهران، جشنواره «پرچم» را در سه رشته عکاسی، طراحی پوستر و نقاشی کودکان با موضوع پرچم در تابستان برگزار می کند.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای فردوس، ناصر امین زاده مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ شهرداری تهران و دبیر جشنواره «پرچم» گفت: با عنایت به رسالت سازمان فرهنگی هنری شهرداری در صیانت از آرمان ها و ارزش های اسلامی، ملی و میهنی، برآن شدیم تا با برگزاری اولین دوره جشنواره «پرچم» نسبت به معرفی و شناساندن بیشتر این نماد ایرانی اسلامی به شهروندان گامی موثر برداشته و خدمتی شایسته به مردم فرهنگ پرور ایران اسلامی ارائه دهیم.

وی در تشریح نامگذاری این جشنواره اظهارداشت: پرچم به عنوان مهمترین نماد استقلال، هویت و حاکمیت یک کشور محسوب می شود و نقش بسیار مهمی در بالندگی نیروی روانی ملتها، اقتدار ملی، غرورآفرینی، ایجاد همبستگی و انسجام ملی دارد که با اهتزاز آن حالی شورانگیز و جان افزا به هر فردی دست می دهد به همین خاطر« پرچم» را به عنوان موضوع جشنواره انتخاب کرده ایم.

دبیر جشنواره پرچم، هدف از برگزاری این جشنواره را یادآوری و بیان اهمیت پرچم و جایگاه ویژه آن در ایجاد همبستگی و یکدلی میان مردم، توجه به جایگاه آن در عرصه های گوناگون ملی، ورزشی، اقتصادی و صنعتی، نظامی، آیینی و توجه به کارکردهای پرچم به عنوان یک نماد بصری و مفهومی در حیات اجتماعی و زندگی روزمره مردم عنوان کرد.

رییس فرهنگسرای فردوس افزود: از دیگر اهداف جشنواره پرچم، می توان به آگاهی بخشی و جلب توجه گروه های سنی کودک ، نوجوان و به خصوص جوانان به جایگاه رفیع پرچم و نقش آن در عرصه های گوناگون اشاره کرد.

امین زاده در خصوص ارکان جشنواره پرچم اظهار داشت: به زودی پس از تبیین خط مشی های تعیین شده آیین نامه های اجرایی و عمومی جشنواره، اعلام می شود.

اولین دوره جشنواره «پرچم» با همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران امسال در سه رشته عکاسی، طراحی پوستر و نقاشی کودکان برگزار و پس از این به صورت دوسالانه ادامه خواهد یافت.

دبیر جشنواره پرچم افزود: قرار است دومین دوره جشنواره پرچم در سال ۹۲ در رشته های شعر، نمایش، سرود و موسیقی ادامه یابد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.