برگزاری اولین کنگره بین المللی مراقبت‌های خاص دندانپزشکی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

دکتر عباس جوادزاده بلوری با بیان اینکه بسیاری از اشخاص مبتلا iبه بیماری‌های خاص برای درمان‌های دندانپزشکی خود سرگردان می‌شوند، تصریح کرد: در این کنگره سعی شده است که مشکلات بیماران خاص که نیاز iبه درمان‌های دندانپزشکی دارند مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

دبیر علمی کنگره بین المللی مراقبت‌های خاص در دندانپزشکی، آموزش درمان دندانپزشکی بیماران خاص در دانشکده ها را یک ضرورت عنوان کرد و ادامه داد: این کنگره با توجه iبه نیاز سنجی انجام شده در یبن دندانپزشکان طراحی شده است زیرا بسیاری از بیماران دارای بیماری های خاص iبه دندانپزشکان مراجعه می کنند و دندانپزشکان این اشخاص را iبه مراکز دیگر ارجاع می دهند.

دکتر جوادزاده بلوری انجام دادن اصلاحات در روش‌های درمانی را یکی از مزایای برگزاری این همایش دانست و خاطرنشان کرد: در واقع این شرایط در این همایش برای این مهیا شده است که بتوان iبه امور بیماران iبهتر رسیدگی کرد و درمان کاملتری برای بیماران خاص انجام داد و از این جهات یک همایش کاملا علمی است.

همچنین در ادامه رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های دهان و فک و صورت با اشاره iبه اهداف برگزاری این کنگره اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی این کنگره ایجاد تعامل بین پزشکان متخصص و دندانپزشکان در جهتی بالاتر بردن سطح سلامت جامعه است.

دکتر زهرا دلاوریان با بیان اینکه دندانپزشکان باید برای همهی اشخاص مراجعه نماینده iبه آنها احتیاطات خاص را در نظر بگیرند، تصریح کرد: ولی باید تمهیدات خاصی برای بیمارانی که ابتلای آنها iبه بیماری های خاص علنی شده است در نظر گرفته شود تا این اشخاص دچار آسیب‌های دیگر نشوند.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های دهان و فک و صورت با اشاره iبه برنامه‌های در نظر گرفته شده در این کنگره خاطرنشان کرد: در این کنگره چند پانل مختلف از جمله پانل ارائه مقالات، خطاهای درمانی، بیماری‌های سیستمیک از جمله گوارش، دیابت، عفونی، زنان، روماتولوژی، نورولوژی ودرد ، تشخیص سریع هنگام ودیگر مقوله‌هایی از این دست در برنامه جای گرفته است.

گفتنی است: این کنگره بین المللی در تاریخ ۸ تا ۱۲ آبان ماه سال جاری در هتل پردیسان مشهد iبه مدت ۳ روز برگزار می‌شود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.