برگزاری جشنواره جوانان مسجدی کشور باعث ایجاد فرهنگ توجه به مسجد می‌شود

چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت – ۱۲:۴۴:۳۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- حجت‌الاسلام سلیمی گفت: برگزاری جشنواره بزرگ جوانان مسجدی به فرهنگ‌سازی منجر می‌شود و قطعاً برگزاری این جشنواره‌ها در ایجاد فرهنگ توجه به مسجد تاثیرگذار هستند. البته در برگزاری جشنواره‌ها باید به این‌که ما چگونه می‌توانیم مساجد را به شأن و جایگاه واقعی خودشان در نظام اسلامی برسانیم توجه شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با بیان اینکه فرهنگ دینی یک فرهنگ جامع است، تصریح کرد: فرهنگ دینی باید به همه نیازهای بشری چه نیازهای فطری، طبیعی، دنیوی و حتی نیازهای اخروی، یک نگاه ویژه و متعادل داشته باشد.
وی اضافه کرد: فرهنگ‌های دیگر ممکن است که فقط بخشی از مسئله را پوشش دهند، اما فرهنگ دینی فرهنگی است  جامع  که برای همه ابعاد حرف و سخن دارد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که فرهنگ دینی ما را به سمت بهترین‌ها در همه عرصه‌ها رهنمود می‌سازد، ادامه داد: فرهنگ دینی، یک‌سویه نگر نیست، به این معنا که توانایی پاسخگویی به تمامی مشکلات مادی انسان را دارد، یعنی می‌تواند دنیا را اداره کند.
وی اضافه کرد: متاسفانه سکولاریسم اعتقادش این است که دین فقط و فقط در ابعاد زندگی فردی توانایی پاسخگویی به انسان را دارد، در حالی‌که فرهنگ دینی اعتقاد دارد که دین با همین آموزه‌ها توانایی اداره جهان را دارد.
حجت‌الاسلام سلیمی با تاکید به جایگاه مساجد در فرهنگ دینی بیان کرد: مساجد در توسعه، تعمیق و ماندگاری فرهنگ تاثیر به‌سزایی دارند، زیرا مساجد تنها پایگاه‌های هستند که توانایی نهادینه کردن، گسترش و بسط فرهنگ دینی را دارند.
وی با بیان این‌که مساجد محور جامعه اسلامی است، گفت: قطب و محور اساسی در جامعه اسلامی مسجد است و مساجد می‌توانند در نگاه صحیح به مقولات برخواسته از آبشخور دین و همچنین گسترش فرهنگ دینی تاثیرگذار باشند.
نماینده مردم محلات در خانه ملت با تاکید بر کارکردهای مساجد بیان کرد: مساجد می‌توانند اخلاق اسلامی را در جامعه نهادینه کنند و صفا و صمیمیت، صداقت، پاکی و امنیت را در جامعه عمق بخشند.
حجت‌الاسلام سلیمی با اشاره به برگزاری جشنواره بزرگ فرهنگی‌هنری جوانان مسجدی سراسر کشور و تاثیر این‌گونه جشنواره‌ها در ارتقای فرهنگ دینی در بین جوانان گفت: یکی از بازخوردهای این جشنواره‌ها، این است که باعث ایجاد ارتباط همه جانبه بین همه فعالان و به‌ویژه افرادی که در این عرصه دل می‌سوزانند، می‌شود.
وی اضافه کرد: با این جشنواره به ابعاد نو پیدایی که امروز با آن‌ها سر و کار داریم توجه می‌شود و به این طریق فرهنگ‌سازی صورت می‌گیرد و قطعاً برگزاری این جشنواره‌ها در ایجاد فرهنگ توجه به مسجد تاثیرگذار هستند. البته در برگزاری جشنواره‌ها باید به این‌که ما چگونه می‌توانیم مساجد را به شأن و جایگاه واقعی خودشان در نظام اسلامی برسانیم توجه شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر مساجد در جایگاه اصلی خودشان نیستند، در حالی‌که مساجد محور همه حرکت‌ها و فعل و انفعالات در جامعه هستند. البته باید در این جشنواره‌ها به این موضوع که چگونه می‌تواینم جوانان را در اداره مساجد بیش‌تر فعال و پویا کنیم توجه شود و این نکته که مساجد به عنوان کانون‌های آموزش و تربیت شناخته می‌شوند نیز نباید فراموش شود.
نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد کشور در ارتقا فرهنگ دینی خاطر نشان کرد: این کانون‌ها فعالیت خوبی در راستای توسعه فرهنگ دینی داشته‌اند، اما اگر از این کانون‌ها حمایت بهتری صورت گیرد و این حمایت در راستای تامین بودجه کافی برای آن‌ها باشد، قطعاً این فعالیت چشمگیرتر می‌شود.
گفتنی است؛ متولی اصلی برگزاری جشنواره بزرگ جوانان مساجد، ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد کشور است و اخبار ستاد خبری دبیرخانه دایمی جشنواره بزرگ جوانان مساجد بر روی پایگاه اینترنتی WWW.JAVANANEMASAJED.IR منتشر می‌شود و علاقه‌مندان و همچنین خبرنگاران رسانه‌های گوناگون می‌توانند با مراجعه به این پایگاه از آخرین اخبار و تحولات مربوطه مطلع شوند.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۶۱۲۴۴۳۹۶۶۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.