برگزاری جشنواره سراسری شعر غدیر

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

تهران/ واحد مرکزی خبر / فرهنگی /۰۸/۱۴
جشنواره سراسری شعر غدیر به همت بنیاد بین المللی غدیر در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.
به گزارش تفسیری خبرنگار ما، این جشنواره با حضور جمعی از شاعران، علاقه مندان به عرصه فرهنگ و ادب و مدیران و مسئولان فرهنگی از جمله قائم مقام قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر دفتر شعر این وزارتخانه برگزار شد.
مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر در سخنرانی خود در این مراسم گفت: شاعران مفتخرند که از اولین کسانی به شمار می روند که در عرصه حفظ و اشاعه فرهنگ غدیر فعالیت نموده اند.
دکتر ظریف منش با اشاره به هجمه فرهنگی دشمنان به عرصه فرهنگ و هنر کشورمان افزود: امروز دشمن با همه قدرت، عرصه فرهنگ و ارزش های ما را در تیررس خود قرار داده است بنابراین هنرمندان و شاعران رسالتی مهم در مقابله با این هجمه ها دارند.
وی اضافه نمود: شعر آیینی با توجه به جایگاه و ارزش معنوی آن در جامعه باید با حساسیت فراوان و توجه دقیق به مباحث مطرح و با استفاده از منابع ناب دینی تهیه شود.
دبیر اولین جشنواره سراسری شعر غدیر نیز در سخنرانی خود گفت: توجه به مفاهیم والای غدیر و بهره گیری از ویژگی های ارزش گذار شعر آیینی و نمایش ارادتمندی شاعران در طول تاریخ به خاندان عصمت و طهارت (ع) از جمله مهمترین محورهای برگزاری این جشنواره است.
دکتر سنگری افزود: اولین دوره جشنواره پس از بررسی اشعار شاعران آیینی کشور با موضوع غدیر و دعوت از شاعران برتر این حوزه برگزار شد.
وی گفت: در این جشنواره۲۰شاعر اشعار خود را در گونه ها و صنایع مختلف شعری از جمله قصیده، غزل، رباعی، دوبیتی و شعر نو سرودند.
دکتر سنگری افزود: دوره بعدی جشنواره به صورت فراخوان عمومی و با حضور هیئت های انتخاب و داوری برگزار خواهد شد.
در پایان این مراسم بنیاد بین المللی غدیر با اهدای لوح تقدیر به استاد حمید سبزواری برای یک عمر فعالیت مستمر در ترویج و نشر فرهنگ ولایی در عرصه فرهنگ و ادب از خدمات وی قدردانی نمود.
همچنین لوح تقدیر جشنواره به۲۰شاعر برگزیده شرکت نماینده اهدا شد.
صدا و تصویر دارد


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.