برگزاری جلسه مدیران باشگاه‌ها در اتحادیه فوتبال

   به گزارش خبرگزاری فارس، جلسه مدیران باشگاه‌ها امروز در محل اتحادیه فوتبال برای بررسی برخی نواقص مدارک باشگاه‌ها و مسئله حرفه‌ای شدن برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد.

در این جلسه عزیز محمدی، علیرضا رحیمی، محمدصادق درودگر، اسماعیل حیدرپور، محمد شیعی، کریم ملاحی، کاظم اولیایی، مجتبی صانعی، منصور قنبرزاده، محسن رمضان‌بیگی، رئیسی کیا، کاظم امانی، جعفر جعفری، مهدی دادرس و نمایندگانی از باشگاه‌های تراکتورسازی، مس رفسنجان، مس سرچشمه، مس کرمان و … حضور داشتند.

جلسه با صحبت‌های عزیزمحمدی آغاز شد.

وی در مورد حضور نمایندگاه AFC برای بررسی وضعیت باشگاه‌ها در ایران گفت: نمایندگان AFC شش روز در ایران حضور داشتند و دیروز کار خود را پایان دادند. تا آخر امسال باشگاه‌های دولتی حتما باید خصوصی شود. باشگاه‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال و غیره قول دادند که این اتفاق بیفتد و اگر زیر قول خود نزنند تصمیماتی گرفتند که بتوانیم این کار را به سرانجام برسانیم.

وی افزود: درحال حاضر هجمه‌ای در فوتبال ایجاد شده است. با توجه به اتفاقاتی که در فصل نقل و انتقالات، عدم نتیجه‌گیری باشگاه‌ها و تیم ملی فوتبال و همچنین موفقیت تیم‌های ملی در المپیک و پارالمپیک و موفقیت والیبال افتاده است، باعث شده تا نگاه‌ها از فوتبال دور شود و فوتبال دیگر نتواند شادابی و نشاط را در مردم ایجاد کند.

عزیزمحمدی افزود: احساس خطر می‌شود و باید در فوتبال کاری کنیم تا فوتبال هم بتواند نشاط‌ آفرینی در میان مردم انجام دهیم.

وی ادامه داد: نمایندگان AFC بازدید خود را انجام دادند. این برای سال پنجم است که ما مدارک خود را به AFC ارسال می‌کنیم. از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری باشگاه‌ها بازدید کردند. ما مشکلات را هر سال اعلام می‌کنیم برخی از باشگاه‌ها بودند که به دلیل قصوری که در ارسال مدارک خود داشتند به سایر باشگاه‌ها ضربه زدند و باعث شده تا امتیاز از کل تیم‌ها کم شود. به طور مثال اگر گفتند بازیکنان هر تیم لیگ برتر باید قرارداد حرفه‌ای داشته باشد، اگر یک تیم مدارک خود را تحویل ندهد از ۸ امتیازی که وجود دارد هیچ امتیازی نصیب ما نمی‌شود و از کل باشگاه‌ها امتیاز کسب می‌گردد علاوه بر آن ۸ امتیاز هر نقصی هم که وجود داشته باشد باعث می‌شود تا به عنوان جریمه ۳۰ امتیاز دیگر هم کم کنند.

عزیزمحمدی گفت: قبلا هر تیمی که معیارها را رعایت نمی‌کرد نمی‌توانست در لیگ قهرمانان شرکت کنند، اما نحوه امتیاز‌بندی امسال تفاوت کرده و اگر ما نتوانیم امتیازها را کسب کنیم، از ما سهمیه کم می‌کنند نه اینکه خود باشگاه نتواند در لیگ قهرمانان شرکت کند.

وی افزود: سال گذشته ۳۹ امتیاز از مجموعه امتیازات را نتوانستیم کسب کنیم. امسال دنبال این هستیم تا اجازه ندهیم که امتیازات زیادی از ما کم شود. اگر یک باشگاه مدارک خود را ندهد همه را جریمه می‌کنند. نسبت به سال گذشته وضعیت خیلی بهتر شده است. اشکالاتی که الان AFC گرفته را به باشگاه‌ها اعلام می‌کنیم و سعی می‌کنیم در مدت باقیمانده این نواقص را برطرف کنیم. به طور مثال سال گذشته باشگاه‌ها طرح تجاری تهیه نکردند و همین مسئله باعث شد امتیاز نگیریم. سال قبل خود لیگ هم طرح تجاری نداشت اما امسال این کار را انجام دادیم. تیم‌های راه‌آهن، فجر سپاسی، ملوان، تراکتورسازی، مس، ذوب‌آهن و داماش و بعضی تیم‌های دیگر هم طرح‌های تجاری گرفتند و باید به AFC ارسال کنند.

وی عنوان کرد: باشگاه‌های راه آهن، فجر سپاسی، ملوان، تراکتور، مس، ذوب آهن، داماش  اینها مدارک مالی خود را ارائه دادند اما نواقصی در آنها وجود داشته است.

عزیز محمدی یادآور شد: در مورد ارائه تراز مالی هم مشکلاتی وجود داشت. برخی از باشگاه‌ها درآمد‌ها، هزینه‌ها و بدهی‌های خود را باید تکمیل کنند و به طور دقیق و حسابرسی شده آن را ارائه نمایند. در بخش درآمدها باید فروش مالی، فروش کالاهای تجاری، حق پخش را ارائه کنند. تیم‌های تراکتور، نفت تهران و سایپا درآمد کالاهای تجاری خود را ارائه نکردند که این هفته می‌توانند در محل برگزاری بازی‌های خود غرفه‌ای بزنند که در آن شال، کلاه، پرچم ، لباس و … تیم را بفروشند. از همین غرفه عکس می‌گیریم و آن را به afc  می‌فرستیم تا این مشکل هم حل شود.

وی ادامه داد: اتحادیه فوتبال آمادگی دارد تا با باشگاهی که با ما قرارداد هم ندارند چون بحث ملی است، همکاری کامل را ارائه نماید. استقلال، راه آهن، فجر سپاسی، ملوان، مس، تراکتور، ذوب آهن، سپاهان، نفت تهران، داماش در مدارک خود نواقصی را دارند. به طور مثال سال گذشته تراکتور سازی تراز مالی خود را حساب نکرده بود که این مسئله باعث شد ۶٫۸ دهم امتیاز از باشگاه‌ها کسر شود.

رئیس سازمان لیگ در مورد فرم شماره ۲ اظهار داشت: ملوان تراکتور، ذوب آهن، راه‌‌آهن، مس کرمان و سپاهان فرم شماره ۲ ندارند. ۳ باشگاه سایپا، تراکتور و راه آهن اجاره استادیوم خود را ارائه نکردند.

رئیسی کیا مدیرعامل راه‌آهن در ادامه جلسه گفت: باشگاه راه آهن اولین تیمی است که خصوصی شده است. در جلسه‌ای که ما قبلا با بهروان، نبی و کاظمی داشتیم مسائلی را عنوان کردیم. در فرابورس تیم ما خصوصی سازی شد. آن موقع از راه آهن درخواست کردم برآوردی از هزینه‌ها و مسائل باشگاه ارائه کنند.

وی گفت: در خرید باشگاه راه آهن در اختیار داشتن دو استادیوم از جمله اکباتان پیش بینی شد. هر چند که این ورزشگاه‌ها به طور کامل در اختیار ما نیست و مشکلاتی وجود دارد. اما باید در نظر گرفته شود که روابط باشگاه ما با باشگاه‌های دیگر تفاوت دارد و ما قرار داد اجاره خود را ارائه نکردیم. وضعیت ما با دو باشگاه تراکتور و راه آهن متفاوت است و باید این نکته در نظر گرفته شود.

عزیز محمدی در ادامه جلسه عنوان کرد: در امتیاز دهی امسال برخی از مسائل با سال قبل متفاوت شده است. امتیاز فنی قبلا ۱۰۰ بود که امسال ۲۰۰ شده است که این مسئله به نفع فوتبال ما است. ۷۰ درصد از این امتیاز فنی و به عملکرد فنی باشگاه‌ها مربوط است و ۳۰ درصد هم به رتبه تیم ملی در رنکینگ فیفا بستگی دارد که این موضوع به نفع ما است.

وی افزود: برای حرفه‌ای شدن باشگاه‌ها هم امسال ۱۰۰ امتیاز در نظر گرفتند. اگر ۱۰ تیم از ۱۸ تیم لیگ برتری مدرک حرفه‌ای شدن را بگریند ۵۰ امتیاز به ماه داده می‌شود. الان اتحادیه حرفه‌ای شدن ۱۲ باشگاه را پیگیری می‌کند و ۶ باشگاه خودشان این مسئله را دنبال می‌کنند.

عزیزمحمدی گفت: اداره مالیات هم باید نامه‌ای بدهد تا باشگاه‌ها مشکل بدهی نداشته باشند و باید این مسئله هم حل شود. نکته بدهی بحث استادیوم‌ها است که حتما باید این موضوع حل شود. تنها ۵ استادیوم ما داری مدرک A و تیم‌های مس، ذوب آهن، سپاهان و استقلال از این بابت مشکل ندارند. اما سایر تیم‌ها ورزشگاه‌هایشان هیچ کدام A نیست. استادیوم تختی مشکل نور و جایگاه خبرنگاران دارد که اگر آن حل شود می‌تواند مدرک A بگیرد. استادیوم اهواز، اسکوربرد می‌خواهد و باید مسئله نور و جایگاه خبرنگاران حل شود.  استادیوم صبای قم مشکل نور دارد، استادیوم انقلاب کرج، ملوان انزلی نیز با مشکل نور مواجه هستند که باید این مسائل درست شود و مدرک آن برای AFC ارسال شود.

عزیز محمدی تصریح کرد: امتیاز استادیوم سال قبل ۵۰ بود که امسال ۱۴۰ شده است. به استادیوم‌هایی امتیاز می‌دهند که مدرک A  داشته باشند و در حال حاضر فقط ۵ استادیوم ما A هستند.

رئیسی‌کیا در ادامه جلسه اظهار داشت: ما الان اگر بخواهیم در استادیوم هزینه‌ای را انجام دهیم این اضافه بر قرار داد اجاره‌ای است که در دو سال ابتدایی داشتیم. ما الان هزینه می‌کنیم اما سال دیگر انتخابات برگزار می‌شود و رئیس جمهور و مدیر ورزش عوض می‌شود.

در ادامه جلسه درودگر و رئیسی کیا سر مسئله خصوصی سازی با یکدیگر به بحث پرداختند.

درودگر در مورد خصوصی سازی گفت: هیچ اراده‌ در کشور ما برای خصوصی سازی وجود ندارد و در این چند سال هیچ کمکی به تیم‌های خصوصی نشده است.

در ادامه جلسه عزیز محمدی در مورد طرح‌های اتحادیه به صحبت پرداخت و از بستن قرار داد با اداره بیمه برای باشگاه‌های تحت اتحادیه و آموزش افسران رابط بین هواداران برای مقابله با لیدرهای که در استادیوم مشکلاتی ایجاد کردند خبر داد.

رحیمی مدیر عامل سپاهان در مورد این مسئله گفت: در فوتبال ما هیچ باشگاهی‌ نمی‌تواند مدرک حرفه‌ای بگیرد و خودمان بهتر از هر کسی می‌دانیم که ما داریم سند سازی می‌کنیم و هیچ کدام از استادیوم ها و باشگاه‌های ما استاندارد و حرفه‌ای نیستند. تا زمانی که دولت و مجلس جایگاهی برای باشگاه‌ها مشخص نکند همین مشکلات را داریم. پایه و اساس ورزش در جهان باشگاه است. اتحادیه باید با مجلس ارتباط برقرار کند تا جایگاه باشگاه معلوم شود. اگر پس فردا مدیر عامل سپاهان بگوید ما تیم فوتبال نمی‌خواهیم کسی نمی‌تواند کاری انجام دهد. باید کانالی زده شود تا جایگاه باشگاه در ورزش مشخص شود. چرا باشگاه‌‌ها باید مالیات پرداختند کنند. در آلمان کدام تیم مالیات می‌دهد. در ۳۰ سال گذشته سازمان تربیت بدنی هیچ کانالی نزده است تا وضعیت باشگاه‌ها مشخص شود. به نظر من اگر ما امسال رتبه هشتم را بگیریم هیچ مشکلی پیش نمی‌آید. بلکه باعث می‌شود ما برای کسب امتیاز مناسب پیشرفت کنیم. اما اگر بخواهیم با این سند سازی‌ها امتیاز غیر واقعی بگیریم هیچ فایده‌ای برای ما ندارد.

در ادامه این جلسه برای تشکیل مجمع سالانه و انتخابات اتحادیه از حاضران رای گیری شد تا این اتفاق در دی‌ماه سال جاری یا تیر سال ۹۲ صورت بگیرد که حاضران با اکثریت آراء به برگزاری مجمع عمومی اتحادیه در تیر ماه سال آینده رای دادند.

همچنین در این جلسه عزیزمحمدی از تشکیل جلسه‌ای با نمایندگان مجلس برای حذف مشکلات مالیاتی خبر داد تا وضعیت و مشکلات باشگاه‌ها حل شود.

وی از تشکیل جلسه‌ای با سازمان توسعه و تجهیز برای حل مشکلات استادیوم‌ها هم خبر داد.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.