برگزاری جنبش عدم تعهد در تهران نشان‌دهنده پویایی سیاسی ایران است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس برگزاری جنبش عدم تعهد در تهران را نشان‌دهنده پویایی سیاسی ایران در سطح جامعه دانست.

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاری اجلاس جنبش غیر‌متعهدها در تهران گفت: با توجه به عضویت ۱۱۸ تا ۱۲۰ کشور در این جنبش، این اجلاس در هر کشوری برگزار شود دامنه بسیار وسیعی برای میزبان به همراه دارد.
 
وی در ادامه افزود: با توجه به تلاش‌های غرب برای به انزواکشاندن ایران، برگزاری این اجلاس در موقعیت فعلی و قرار گرفتن جمهوری اسلامی ایران در مرکز توجهات جهانی، نشان‌دهنده پویایی سیاسی ایران است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به ساختار بیمارگونه سازمان‌ ملل و دیگر مجامع بین‌المللی اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که می‌تواند در این اجلاس مطرح و بررسی شود، بحث ساختار سازمان ملل است که به عینه شاهد عدم کارایی آن در مدیریت جهانی هستیم.
 
وی در ادامه تصریح کرد: همچنین یکی دیگر از موضوعاتی که می‌تواند در این اجلاس به بحث و بررسی گذاشته شود، بحث کشورهایی است که خود را فراتر از قانون می‌دانند از جمله کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل که این موضوع نیز باز به ساختار بیمار این سازمان بازمی‌گردد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از کشورهای جهان عضو جنبش عدم تعهد هستند، خاطر نشان کرد: با توجه به کثرت اعضای جنبش عدم تعهد، این کشورها می‌توانند در معادلات جهانی بسیار تاثیرگذار باشند و تصمیمات کلانی را در سطح جهانی اتخاذ کنند، لذا در نهایت باید جمهوری اسلامی ایران از این موقعیت به خوبی استفاده کند و مسائل سیاسی منطقه و جهان را از  طریق جنبش غیر متعهدها به پیش ببرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.