برگزاری ششمین جلسه ستاد برگزاری سی‌امین دوره کتاب سال

برگزاری ششمین جلسه ستاد برگزاری سی‌امین دوره کتاب سال

با حضور وزیر ارشاد صورت می گیرد؛

برگزاری ششمین جلسه ستاد برگزاری سی‌امین دوره کتاب سال

ششمین جلسه ستاد برگزاری سی‌امین دوره سال جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی اسماعیلی سرپرست معاونت امور فرهنگی و اعضای ستاد برگزاری کتاب سال در محل دفتر وزیر برگزار شد.

تاریخ : جمعه ۲۴ شهریور ساعت ۱۴:۱۳

به گزارش هنرنیوز به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر برگزاری باشکوه و متفاوت سی‌امین دوره کتاب سال و بیستمین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و از اعضای ستاد برگزاری خواست تا با برنامه‌ریزی مناسب به اهداف پیش‌بینی شده که همان ارتقای فرهنگ جامعه اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگی؛ حمایت و تشویق مؤلفان، مترجمان و مصححان و در نهایت ناشران متعهد کشور است دست یابند.
حسینی در این جلسه با اشاره به این که در سالهای اخیر، محافل فرهنگی و دانشگاهی سراسر جهان توجه ویژه‌ای به جایزه جهانی کتاب سال از خود نشان داده‌اند، تأکید کرد؛ اعتبار جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، بیش از پیش افزایش یافته است و این موضوع مسئولیت مسئولان را بیشتر می‌کند.
در این جلسه اسماعیلی سرپرست معاونت امورفرهنگی نیز در سخنانی کوتاه بر اهتمام اعضای ستاد بر برگزاری بی‌نقص سی‌امین دوره کتاب سال تأکید کرد و گفت: ارزیابی فرهنگ مکتوب جامعه و شناخت نقاط قوت و ضعف آن، شناسایی، تقدیر و حمایت از مؤلفان، مترجمان و مصصحان ارزنده و متعهد کشور و تعیین سیاست و برنامه‌ریزی برای حمایت از اهل قلم و تحقیق در جهت رفع نیازهای اساسی و ضروری فرهنگی از اهداف برگزاری آیین کتاب سال است که معاونت امور فرهنگی برای تحقق اهداف تعیین شده برنامه دارد.
بنابراین گزارش دبیر علمی کتاب سال نیز گزارشی مبسوط از اقدامات صورت گرفته در دبیرخانه و مراحل داوری‌ها ارائه کرد.
سی‌امین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیستمین دوره جایزه جهانی کتاب سال بهمن ماه سال جاری همزمان با ایام دهه فجر در تهران با حضور ریاست محترم جمهوری برگزار خواهد شد.

کد خبر: ۴۶۱۷۱

Share/Save/Bookmark


هنر نیوز – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.