برگزاری مانور تخلیه اضطراری، آموزش چهره به چهره دانش آموزان

۲۹فروردین۱۳،

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۱۲، از برگزاری مانور تخلیه اضطراری و آموزش چهره به چهره دانش آموزان این منطقه خبر داد.

فرهاد نادرزاد، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: مانور تخلیه اضطراری و آموزش چهره به چهره دانش آموزان منطقه ۱۲، به منظور آمادگی و ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان برگزار خواهد شد.
وی با بیان توضیحات بیشتر افزود: کارگاه های آموزشی بلایای طبیعی به ویژه زمین لرزه با موضوع شناخت زلزله، نحوه پناهگیری صحیح، تخلیه اضطراری از محله ویژه دانش آموزان منطقه ۱۲، برگزار می شود.
نادرزاد، با اشاره به اقدامات ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۲ در اجرای این طرح گفت: بعد از برگزاری آموزش چهره به چهره، مانور پناهگیری صحیح و تخلیه اضطراری با نواختن زنگ مدارس و اعلام وقوع زلزله فرضی، پناهگیری صحیح دانش آموزان آغاز می شود.
وی ادامه داد: بعد از برگزاری مانور پناهگیری، با نواختن زنگ دوم در مدارس، مانور تخلیه اضطراری با رعایت اصول ایمنی از جمله خودداری از هجوم به درب های خروجی، رعایت اصول تخلیه صحیح، عبور دانش آموزان از دیوارهای بلند و راه پله ها به سمت حیاط مدارس برگزار خواهد شد.
نادرزاد، در پایان با اشاره به اقدامات دیگر ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۲ در اجرای این مانور افزود: در هنگام برگزاری مانور تخلیه اضطراری،َ دانش آموزان به صورت دایره وار، در وسط حیاط با گذاشتن دستان خود بر پشت سرشان می نشینند، اجرای مانور آموزش اتفای حریق ویژه دانش آموزان، آشنایی با مثلث آتش، انواع کپسول های خاموش کننده، آشنایی با نحوه کار با تجهیزات اطفای حریق، آموزش تئوری و عملی اطفاق حریق، توزیع بروشورهای آموزشی با موضوع شناخت زلزله، کیف نجات، حمایت روانی یا روان شناسی پس از بحران، نحوه پناهگیری صحیح از اقدامات دیگر مدیریت بحران منطقه ۱۲ در اجرای این مانور است./ز
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.