برگزاری محافل انس با قرآن در غرب تهران

مدیر اداره فرهنگی منطقه ۲۱ گفت: در مساجد سطح منطقه ۱۷ محفل انس با قرآن کریم برگزار می شود.

مقدم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: محافل انس با قرآن هر شب قبل و بعد از اذان مغرب در ۱۷ مسجد از ۲۷ مسجد سطح منطقه برگزار می شود که به دلیل بهتر برگزار شدن این محافل در هر محله فقط یک مسجد میزبان قرآن دوستان خواهد بود.
* راه اندازی خانه های پژوهش محله
یکی از راهکارهای مهم شناسایی مسائل و مشکلات محله استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در محلات است طرح پژوهشگر محله از جمله طرح هایی است که در اداره کل مطالعات و برنامه ریزی معاونت اجتماعی و فرهنگی در شهرداری تهران از دو سال قبل به اجرا گذاشته است با اجرای این طرح بسیاری از مسائل و مشکلات شهر تهران با کمک معتمدان محله، مردم و مسئولان شناسایی شده و برای حل آن راهکاری ارائه شده است؛ موفقیت این طرح باعث شد طرحی به نام خانه های پژوهش محله در سرای محله راه اندازی شود که هدف از اجرای این طرح استفاده از ظرفیت های محلی برای حل مشکلات شهروندان است.
* افتتاح آکادمی فوتبال در غرب پایتخت
آکادمی فوتبال منطقه به مدیریت حمید استیلی و با حضور شهردار منطقه به صورت رسمی افتتاح شد این آکادمی فوتبال برای گروه سنی ۷ تا ۱۴ سال از ۱۷ تیر ماه تا ۱۷ شهریورماه در روزهای زوج از ساعت ۸ تا ۱۲ ظهر پذیرای کودکان و نوجوانان فوتبال دوست این منطقه است.
شهردار منطقه در خصوص راه اندازی این مجموعه ورزشی در حضور بازیکنان شاخص گفت: در زمان های گذشته کارها و اقداماتی که برای ورزش خصوصا ورزش پرطرفدار فوتبال از سوی افراد علاقه مند به این ورزش در محلات و مناطق صورت می گرفت در زمین های خاکی و حتی آسفالت و در کوچه پس از کوچه های محلات به صورت گل کوچک صورت می گرفت و از لحاظ برخورداری از استانداردهای کمی و کیفی در پایین ترین سطح قرار داشتند ولی از همین زمین های خاکی و حتی مناطق نسبتا محروم قهرمانان در سطوح مختلف ملی رشد و پرورش پیدا کردند که می توان به علی کریمی جواد نکونام اشاره کرد.
این منطقه با بهره گیری از امکانات خوب و استفاده از پتانسیل مربیان با تجربه و در سطح ملی و آموزش دیده شرایطی را فراهم کرده تا کسانی که پا به این مکان ورزشی می گذارند با آرامش خاطر و اطمینان قلبی وارد عرصه ورزشی مخصوصا فوتبال شوند و با داشتن فضای سالم و استاندارد با سطوح ملی و قهرمانی کشور پیش بروند.
سلیمی در ادامه در خصوص طرح ها و مکان های دیگر ورزشی در دست احداث افزود: ما توسعه فضاها و اماکن ورزشی را در دستور کار داریم و از امکانات ورزشی موجود حداکثر حمایت و پشتیبانی خود را در بحث و توسعه نگهداری و  استفاده از افراد واجد شرایط و  کارآمد در این اماکن را با قوت دنبال می کنیم.
در راستای توسعه ورزش و بالا بردن روحیه ورزشکاری زمین هایی در محله های مختلف شناسایی شده تا با احداث مکان های جدید در هر ۱۷ محله از منطقه امکانات ورزشی مناسب و در خور شان شهروندان احداث می شود.
* برگزاری جشن اکرام ایتام در غرب تهران
اداره فرهنگی و اجتماعی به منظور هرچه پربارتر شدن برنامه های ماه مبارک رمضان ویژه برنامه هایی را برای این ایام تدارک دیده است این برنامه ها با برگزاری محافل انس با قرآن در مساجد، حسینیه ها و محلات با مشارکت و همکاری مدیران محله و شهروندان آغاز خواهد شد در جشن اکرام ایتام، ایتام ساکن در محلات ناحیه ۳ با همکاری مدیران و خیران شناسایی و در جشنی که به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) خواهد بود  افراد شناسایی شده و در آن حضور می یابند.
* برگزاری جشنواره آب در منطقه
جشنواره آب ویژه کودکان در زمین چمن مصنوعی بوستان نرگس برگزار و کودکان با استفاده از آب پاشهای پلاستیکی، ساعتی به بازی مشغول بودند که هدف از برگزاری این جشنواره پرکردن اوقات فراغت کودکان و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در آنان بود./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.