برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم در بریتانیا و ایرلند

مسابقات حفظ قرآن کریم با حضور شرکت‌کنندگانی از سراسر بریتانیا و ایرلند جنوبی شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش بی باک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «right start»، این مسابقات به همت بنیاد بین‌المللی اسلامی «رایت استارت» بریتانیا در چهار شهر میدلندز، لندن، دوبلین و منچستر برگزار خواهد شد.

شهر میدلنز انگلیس روز ۱۲ شهریورماه اولین میزبان این مسابقات خواهد بود، روز ۱۹ شهریورماه این مسابقات در شهر لندن ادامه می‌یابد، سپس مرکز فرهنگی اسلامی ایرلند در شهر دوبلین میزبانی این رقابت‌ها را بر عهده دارد و در پایان نیز مرکز میراث مسلمان بریتانیا در منچستر در تاریخ اول مهرماه شاهد رقابت حافظان قرآن خواهد بود.

شرکت‌کنندگان در این مسابقات در سه گروه زیر ۱۰ سال، زیر ۱۶ سال و ۱۶ سال به بالا با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

در پایان این مسابقات، برگزیدگان هر گروه، در مراسمی که در شهر لندن برگزار خواهد شد، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

این مسابقات با هدف شناسایی و گردهم آوردن حافظان و اعضای فعال مساجد و مدارس اسلامی سراسر بریتانیا و ایرلند و ایجاد فضایی برای رقابت و ترغیب دانش‌آموزان به یادگیری و حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود.

بریتانیا یا پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی(UK)، کشوری است واقع در اروپای غربی که پایتخت آن شهر لندن است. این کشور از چهار بخش تشکیل شده‌ است: سه بخش آن کشورهای باستانی انگلستان و اسکاتلند و ولز هستند که روی‌ هم بریتانیای کبیر را تشکیل می‌دهند. بخش چهارم ایرلند شمالی است که در جزیره ایرلند قرار دارد.

کشور ایرلند به پایتختی شهر دوبلین، در واقع ایرلند جنوبی است که یک جمهوری مستقل از بریتانیا است.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.