برگزاری نمایشگاه کتاب در طول ۲۵ سال حرکتی ارزشمند است

دوشنبه ۲۵ اردیبهشت – ۰۴:۵۲:۱۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی :

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- وزیر اطلاعات کشور گفت: نمایشگاه‌ کتاب از ابعاد مختلف می‌تواند نیازهای مردم را برطرف سازد، از این رو برگزاری این نمایشگاه طی سال‌های متمادی یک حرکت ارزشمند است.
به گزارش خبرگزاری آریا، حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات بیان کرد: کتاب در تعیین فرهنگ هر کشوری نقش کلیدی دارد. بنابر این اگر بتوانیم در زمینه انتشار و استفاده از این کالای فرهنگی در کشور فعال باشیم می‌توانیم فرهنگ حمایت از تولید ملی را  از طریق کتاب در جامعه القاءکنیم.
وی همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در برطرف کردن موانع تولید و نشر از جمله گرانی کاغذ متذکر شد: با سرمایه‌گذاری در کتابخانه‌ها و کم کردن هزینه‌های بهره‌برداری در زمینه کتاب می‌توان فضاهای تخصصی را برای مخاطبان به وجود آورد.
مصلحی ادامه داد: از سوی دیگر با مجهز کردن اماکن عمومی از جمله پارک‌ها به ویژه مدارس و مساجد به کتابخانه‌ می‌توان میزان تقاضای مردم برای استفاده از کتاب‌ را افزایش داد تا بتوان از این طریق مشکل قیمت کاغذ را برطرف کرد.
وزیر اطلاعات در خاتمه برپایی سالن‌هایی مانند یاس و بیداری اسلامی را اقدامی مثبت در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان این سالن‌ها باید در آشنایی هرچه بیشتر مردم با کارنامه یکساله نشر همچنین فرهنگ مقاومت و بیداری اسلامی کوشا باشند، زیرا پیام‌رسانی صحیح به مردم می‌تواند تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ کتابخوانی داشته باشد.
بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با پیام «ربع قرن جهاد فرهنگی» تا ۲۳ اردیبهشت در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی(ره) ادامه دارد.
سایت نمایشگاه به آدرس www.tibf.ir قابل دسترس است.
همچنین شماره تماس ۹۰-۸۸۴۹۶۲۸۱  جهت ارتباط با ستاد اطلاع رسانی نمایشگاه است.
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۴۱۶۵۲۱۷۵۲۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.