برگزاری همایش ملی خرمای ایران در کرمان

خبرگزاری آریا-همایش ملی خرمای ایران با همکاری مشترک انجمن خرمای استان کرمان ۱۲ و ۱۳ شهریور ماه در محل دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان کرمان، همایش ملی خرمای ایران با همکاری مشترک انجمن خرمای استان کرمان، پژوهشکده باغبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان، کانون دانش و صنعت خرما و سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ۱۲ و ۱۳ شهریور ماه در محل دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.
عباس عسجدی مسئول روابط عمومی اتاق کرمان در این زمینه گفت: انجمن خرمای استان کرمان یکی از چهار انجمن شکل گرفته در اتاق کرمان است که فعالیت‌های شایسته‌ای در راستای تحقق اهداف توسعه صادرات خرما از مرحله تولید تا صادرات انجام داده است.
وی تصریح کرد: در بخش جنبی همایش ملی امسال نیز انجمن خرمای استان کرمان دارای غرفه‌ای خواهد بود تا توانمندی‌های استان کرمان را در مورد این محصول به نمایش بگذارد.
عسجدی افزود: محورهای همایش امسال شامل فیزیولوژی پس از برداشت، آفات و بیماری‌ها، به‌نژادی و بیوتکنولوژی، مباحث مربوط به بازار، فناوری‌های نوین در تولید و فرآوری، مباحث مربوط به فرآوری و بسته‌بندی، ارزش دارویی و تغذیه‌ای و راهکارهای فرهنگی برای توسعه مصرف خرما هستند.
وی بیان داشت: با توجه به این که استان کرمان در حال حاضر رتبه اول تولید خرما در کشور را دارد، لازم است اقدامات همه جانبه‌ای برای توسعه فناوری‌های فرآوری، بسته‌بندی و بازاریابی خرما صورت گیرد.
عسجدی با اشاره به اقدامات اتاق کرمان در راستای کمک به توسعه صادرات این محصول راهبردی، به اعزام هیئت تجاری و بازاریابی به کشور چین و برپایی غرفه استان کرمان با همکاری خوشه صنعتی خرمای استان در جشنواره ملی خرمای ایران در دو سال گذشته در جنب نمایشگاه حلال ایران اشاره کرد و گفت: در این جشنواره آن چه بیش از هر نکته‌ای قابل تأمل بود توانمندی استان کرمان در تولید محصولات فرآوری شده از خرما، تولید صنایع دستی و همچنین تهیه مواد اولیه از ضایعات نخل بود.   کدM-ch2531


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.