برگزاری همایش ملی درمان سریع سکته مغزی حاد

۲۷ آبان ،

شیراز/واحد مرکزی خبر/علمی

همایش ملی درمان سریع سکته مغزی حاد در شیراز با حضور بیش از صد و پنجاه نفر از متخصصان و دستیاران تخصصی مغز و اعصاب سراسر کشور طی ۲ روز در شیراز برگزارشد.
حقیقی ، دبیر اجرائی همایش ملی درمان سریع سکته مغزی حاد گفت: در این همایش دو روزه متخصصان و محققان مغز و اعصاب سراسر کشور با ارائه ۳۰ مقاله ، با تازهترین روش های درمان های وریدی، شریانی و مکانیکی باز کردن عروق مغز آشنا شده و افق های تازهی را به روی بیماران سکته های مغزی حاد باز کردند .
پیشگیری اولیه و نقش فاکتورهای خطر در استروک ، راهکارهای کاهش بروز استروک با محور تغییر در روش زندگی ، نقش و جایگاه داروهای ضد پلاکتی در پیشگیری از سکته مغزی ، ‌دیابت و استروک ، ‌نقش تغذیه در پیشگیری از استروک و ارتباط استروک و اختلالات سایکولوژیک از مهمترین محورهای این همایش ۲ روزه بود .
حقیقی هدف از این همایش را استفاده از نظرات مالک نظران در زمینه پیشگیری ، تشخیص و درمان سکته مغزی و تبادل تجرییات با متخصصان داخلی در جهت شکل گیری روشهای تازه تشخیص و درمان این بیماری در کشورمان بیان کرد .
به گفته دکتر افشین برهان در سکته های مغزی حاد مراجعه بموقع و سریع یعنی سه ساعت پس از بروز علائم سکته به نزدیکترین مراکز مجهز به امکانات درمان سکته با اورژانس سبب درمان و بهبودی بیمار می گردد.

۰۰۰۲


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.