برگزاری کارگاه آموزشی مقابله با ملخ صحرایی در تهران

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

کارگاه آموزشی چگونگی مقابله با ملخ صحرایی در مواقع اضطراری از ۲۱ تا ۲۳ مهرماه در تهران برگزار می شود.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران کارگاه آموزشی با عنوان چگونگی مقابله با ملخ صحرایی در مواقع اضطرای مهرماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

هدف این کارگاه تحلیل طرحهای کشورهای عضو در زمان حمله ناگهانی ملخ صحرایی ، شناسایی نقاط ضعف و قوت و بررسی سطح آمادگی کشورهای عضو و ارائه راهکارهای مناسب برای بهبود طرحهای فوق است.

ملخ صحرایی یکی از بزرگترین آفات بین المللی است که کشورهای زیادی را درگیر نموده و متاسفانه کشور ما نیز از گزند این آفت خطرناک در امان نمانده است.

به همین منظور سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) برای کاهش خسارت این آفت در جهان اقدام به تشکیل مرکز کنترل ملخ صحرای در مقر این سازمان در کشور ایتالیا نموده است.

این مرکز دارای سه کمیسیون منطقه ایی بوده که ایران به همراه کشورهای هند، پاکستان و افغانستان عضو کمیسیون منطقه ای جنوب غرب آسیا ( SWAC ) است.

هدف این کمیسیون انجام هماهنگی و ارتقای دانش کشورهای عضو در رابطه با دیده بانی ، ردیابی ، پیش آگاهی و مبارزه با ملخ صحرایی است و در این راستا کارگاهی تحت عنوان چگونگی مقابله با ملخ صحرایی در مواقع اضطراری از تاریخ ۲۱ تا ۲۳ مهرماه با حضور نمایندگانی در سطح مدیران ارشد از کشورهای عضو در تهران برگزار می شود.

لازم به ذکر است مشابه این کارگاه ده سال پیش و در کشور موریتانی برگزار شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.