برگزاری کنفرانس ضد تروریسم در عربستان رد گم‌کنی بیش نیست

۰۵م اسفند ،

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: عربستان خود در ردیف متهمان بوده و برگزاری کنفرانسی با عنوان ضدتروریسم در این کشور معنی ندارد و رد گم‌کنی بیش نیست.

“محمد صالح جوکار” نماینده مردم یزد و صدوق در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ با اشاره به برگزاری کنفرانس ضدتروریسم در عربستان گفت: عربستان صادرکننده تروریسم است و تمام مشکلات در عراق، سوریه و دیگر کشورها از تفکر سلفی‌گری و وهابیت ناشی می‌شود که این تفکر در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای خشونت‌آفرین شده است. 

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: وهابیون هسته مرکزی گروه‌های تروریستی و تکفیری را تشکیل داده‌اند‌ و این گروها که جنایات بی‌شماری در سوریه مرتکب شده‌اند، از آبشخور عربستان تغذیه می‌شوند.
 
وی ادامه داد: میزبانی عربستان بر کنفرانس ضدتروریسم نوعی رد گم‌کنی است چرا که کشورهای منطقه بیشترین ضربه را از تفکرات سلفی و وهابی خورده است و هدف از این کنفرانس جلوه دادن خود به عنوان حامیان حقوق بشر در مقابله با تروریسم است.  
 
جوکار به حمایت آمریکا از ترورسیم تاکید کرده و اظهار داشت: تروریسمی که در عربستان شاهدیم با مساعدت و پشتیبانی آمریکا شکل گرفته و در کشورهای مختلف سبب بی‌نظمی و بی‌ثباتی شده است.  
 
نماینده مردم یزد و صدوق افزود: برای ریشه‌کن کردن تروریسم باید از قوانین اسلام ناب و واقعی تبعیت کرد چراکه این پدیده سبب کشته شدن مردم زیادی شده است.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد:‌ عربستان خود در ردیف متهمان بوده و برگزاری کنفرانسی با عنوان ضدتروریسم در این کشور معنی ندارد.  
 
انتهای پیام/   


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.