برگزاری ۳۰ کارگاه آموزشی همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر

یکشنبه ۴ تیر – ۰۲:۳۳:۴۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

شهردار منطقه ۱۰ خبر داد:

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- به منظور افزایش آگاهی عمومی نسبت به عوارض سوء مصرف مواد مخدر و کاهش آسیب‌های اجتماعی مربوط به آن، برنامه‌های آموزشی و فرهنگی متنوعی ، همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در سرای محلات منطقه ۱۰برگزار ‌می‌شود .
به گزارش خبرگزاری آریا، فرامرز عظیمی در تشریح جزئیات برنامه‌های روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: اعتیاد به موادمخدر یکى از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه محسوب شده و موجب رکود اجتماعى در زمینه‌هاى مختلف می شود.
وی ضمن اشاره به اهمیت آموزش در امر مبارزه با پدیده خانمان‌سوز و مخرب مواد مخدر افزود: به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر ۳۰ عنوان کارگاه با موضوعاتی همچون ، آشنائی با انواع روان گردان ها، مبارزه با مواد مخدر جدید(شیشه ،کراک)، پیشگیری از مصرف مواد در نوجوانان، آموزش پیشگیری راه های مصرف مواد مخدر در بین نوجوانان و جوانان، شناسایی عوامل زمینه ساز اعتیاد در بین نوجوانان و جوانان، نقش خانواده در کاهش گرایش به مصرف مواد مخدر، آموزش مهارت نه گفتن به مواد مخدر، شناخت عناصر موثر در گرایش جوانان به اعتیاد و آموزش رفتار با معتادان در جامعه برگزار می‌شود.
عظیمی گفت: این کارگاه‌های آموزشی در مساجد، خانه‌های سلامت، بوستان ها، سرای محلات و دیگر مراکز فرهنگی منطقه اجرا خواهد شد.
وی تصریح کرد: برپایی ایستگاه سلامت، اجرای نمایش عروسکی ویژه نونهالان، برگزاری مسابقه نقاشی و مسابقه کاردستی، برپایی نمایشگاه عکس ویژه مواد مخدر و برگزاری همایش علل گرایش به مواد مخدر در نوجوانان و جوانان از دیگر برنامه‌های روز جهانی مبارزه با مواد مخدر به شمار‌ می‌آید.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۴۱۴۳۳۴۵۸۴۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.