برگزاری آزمون بدون کاغذ/ ایجاد سیستم های متمرکز برگزاری آزمون پایان ترم در پیام نور

۴ م دیماه ،

رئیس دانشگاه پیام نور از برگزاری آزمون های پایان ترم بدون کاغذ در دانشگاه پیام نور چند استان به صورت آزمایشی در نیم سال پاییز خبر داد.

دکتر زیاری، رئیس دانشگاه پیام نور در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت:  در پایان هر نیم سال دانشگاه پیام نور برای یک و نیم میلیون دانشجو امتحانات پایان ترم برگزار می کند که با در نظر گرفتن مصرف کاغذ در هر نیم سال رقم ۲۰ میلیون کاغذ را خواهیم داشت و این بار مالی سنگینی را به دانشگاه وارد می کند.

وی افزود: برگزاری آزمون بدون کاغذ و جایگزینی لپ تاپ و کامپیوتر به جای کاغذ این امکان را به دانشجو خواهد داد تا در پایان امتحان نمره نهایی خود را ملاحظه کند.

وی با بیان این که این طرح به صورت آزمایشی برای اولین بار در چند استان برگزار خواهد شد خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح در تمام دانشگاه های کشور رقم بالایی صرف جویی خواهد شد.

وی تاکید کرد: اجرای سیستم متمرکز برگزاری آزمون در دانشگاه سبب قرنطینه های ۲۰ روز کارشناسان شده و در این شیوه سوالات ۳ ساعت قبل از برگزاری امتحانات از طریق سیستم های ۳ رمزه به مراکز و واحدها ارسال می گردد و در این شیوه اوراق به صورت الکترونیکی و سریع تصحیح می گردد.

وی گفت: در صورت موافقت وزارت علوم و تحقیقات و فناوری تا آخر امسال دانشگاه های پیام نور در بعضی از رشته محل هایی که ظرفیت خالی دارند بدون برگزاری کنکور دانشجو پذیرش خواهد کرد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.