برگزاری آزمون برای پایه های میانی مدارس سمپاد و نمونه دولتی برای اولین بار در کشور

۱۸م دیماه ،

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: برای اولین بار ورود به پایه های میانی مدارس و سمپاد و نمونه دولتی آزمون برگزار می گردد.

عبدالامیر عرفی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: برای اولین بار برای تکمیل ظرفیت مدارس سمپاد و نمونه دولتی به جای در نظر گرفتن معدل جهت ورود به پایه های میانی آزمون برگزار می گردد.

وی با اشاره به اینکه در آزمون ورودی پایه های میانی مدارس سمپاد و نمونه دولتی امسال صرفا نمره آزمون داوطلب برای تکمیل ظرفیت در نظر گرفته می گردد، افزود: برای ورود به پایه های اول راهنمایی و اول متوسطه آزمون به صورت سراسری برگزار می گردد که دستورالعمل آن به طور جداگانه ارسال شده است.

وی بیان داشت: در سال های قبل آزمونی که برای ورود به موسسات بوده پایه های دیگر را نیز در بر می گرفت به طور مثال برای ورود به پایه اول راهنمایی به جز پایه ششم پایه پنجم را هم در نظر می گرفتیم و برای ورود به پایه اول متوسطه کتب پایه سوم نیز در نظر گرفته می شد در حالی که به سبب اینکه دانش آموزان بر روی منابع آزمون تمرکز پیدا کنند تنها از مباحثی که در طول سال برای آنها تدریس شده است آزمون برگزار می گردد و کتب پایه های قبل در نظر گرفته نمی شود./ز


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. س:

    سلام آیا میشه برای نهم زمون مدارس نمونه وتیزهوشان را داد؟من هشتم هستم و میخوام به نهم برم.ممنون میشم اگه زودتر جواب بدید.

  2. علی:

    سلام ببخشید یک سوال؟آیا در پایه نهم دوره اول متوسطه یعنی بعد از هشتم مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی برگزار خواهد شد؟مرسی با تشکر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.