برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها برای ملت ایران یک پیروزی است

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های نمازجمعه شهر ری ، اظهار داشت: حضور مقامات بیش از ۱۳۰ کشور جهان در این همایش بین المللی که حدود ۵۱ کشور آن در سطح سران ، نخست وزیر و معاونین رییس جمهور شرکت می کنند ، نشان از جایگاه بسیار مهم این گردهمایی دارد.

وی در خصوص برنامه دشمنان در عدم برگزاری اجلاس سازمان غیرمتعهدها در ایران ، افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی مدتها بود برای جلوگیری از حضور اعضای این سازمان که در واقع دومین مرجع مهم تصمیم گیری بین الملل بعد از سازمان ملل می باشد ، نقشه های می کشیدند و خوشبختانه اهداف شوم آنان عملی نشد و این اجلاس سروقت برگزار خواهد شد.

شاهچراغی گفت: این یک فرصت طلایی برای جمهوری اسلامی می باشد تا با حضور اعضای سازمان غیرمتعهد ها در ایران که حدود دو سوم اعضای سازمان ملل را تشکیل می دهند ، یکبار دیگر حقانیت ملت ایران را در پیشبرد اهداف صلح طلبانه و عدالت خواهانه در تمامی عرصه های بین الملل به اثبات برساند.

امام جمعه شهر ری اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب به عضویت این سازمان درآمد و از آن زمان تاکنون با ارایه برنامه های مهم و موثر در سطح بین الملل توانست نظر بسیاری از اعضای آنرا به خود جلب کن و براین اساس همکاری های خوبی در زمینه های مختلف با یکدیگر داشته اند.

وی فرارسیدن هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و همچنین شهید عراقی را گرامی داشت و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای دولت دهم با ایشان ، اظهار داشت: رهبری دولت نهم و دهم را یک دولت سخت کوش و صرفه جو و از طرفی یار و مددکار ضعیفان عنوان داشتند.

امام جمعه شهر ری افزود: رهبری در این دیدار نقاط قوت دولت را در کارنامه هشت ساله خود بسیار بالا و مهم برشمردند و از طرفی خواستار ادامه رسیدگی به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم تا رفع محرومیت کامل شدند.

۱۴۱۷/

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۹۵۰۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.