برگزاری اجلاس عالی اقتصادی ایران و کویت پس از هفت سال در سطح وزرای خارجه

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
دومین اجلاس کمیسیون عالی مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و کویت امروز یکشنبه با حضور «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و شیخ «صباح خالد الحمد الصباح» وزیر امور خارجه کویت پس از هفت سال برگزار شد.

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، ظریف در ابتدای این اجلاس با ابراز خرسندی از برگزاری دومین جلسه پس از گذشت هفت سال اظهار امیدواری کرد با برگزاری این نشست ها از ظرفیت های واقعی دو کشور در تقویت همکاری‌های فی مابین در بخش های مختلف استفاده شود.

وی از برگزاری منظم و به موقع نشست های کمیته های بازرگانی، کنسولی و حقوقی کمیسیون عالی دو کشور که همکاری‌های فیما بین در عرصه های مختلف در آنها تعریف شده و توسعه و گسترش همکاری ها را مورد پیگیری قرار می دهد، ابراز خرسندی کرد و بر ضرورت حرکت در مسیر برگزاری منظم کمیسیون عالی مشترک اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه پیشنهاد کرد کمیته فرهنگی در کنار سایر کمیته های کمیسیون عالی دو کشور تشکیل شود و شاهد فعال تر شدن کمیته سیاسی فی مابین و گسترش و افزایش تماس‌ها و دیدارهای مسوولان وزارت امور خارجه دو کشور در سطوح مختلف باشیم.

رییس دستگاه دیپلماسی خاطر نشان کرد: به طور سنتی ارتباطات و تعاملات تجاری بین ایران و کویت وجود داشته است و باید برای اجرایی شدن توافقات موجود در این راستا تدابیر لازم اتخاذ شود.

ظریف همچنین لزوم تداوم و افزایش ارتباط منظم بین اتاق های بازرگانی دو کشور را یادآور شد و بر ضرورت تقویت ارتباط و فعال شدن بخش های خصوصی ایران و کویت در این راستا تاکید کرد.

وی افزود: دولت‌ها و مسوولان بخش های مربوط در دو کشور نیز باید با رفع موانع گمرکی و ترانزیتی و شناختن طرفین از ظرفیت‌های دو کشور این روابط تجاری و بازرگانی را تسهیل کنند.

ظریف همچنین با تاکید بر ضرورت امضا و اجرایی شدن موافقتنامه‌ها و تفاهم نامه‌های همکاری گمرکی، اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تشویق سرمایه گذاری مشترک اطمینان داد با عملیاتی و اجرایی شدن این توافقات، روابط و همکاری‌های فی مابین تسهیل شود و مسوولیت رفع این موانع از وظایف اصلی کیمسیون عالی دو کشور باشد.

وزیر امور خارجه خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران اهمیت بسیاری برای روابط با کشورهای منطقه قائل است و امیدواریم برگزاری این کمیسیون و توافقات حاصله آغاز خوبی برای گسترش روابط با کویت و منطقه باشد.

شیخ صباح خالد الحمد الصباح وزیر امور خارجه کویت نیز در این نشست برگزاری اجلاس کمیسیون عالی ایران و کویت را تجلی روابط پایدار دو کشور دانست.

وی با یادآوری قدمت ۵۰ ساله روابط و مناسبات ایران و کویت تاکید کرد: روابط دو کشور همواره در بالاترین سطح بوده است و مناسبات اقتصادی و تجاری و سرمایه گذاری همطراز روابط سیاسی دو کشور نیست و لذا در کمیسیون عالی دو کشور باید گام های مستحکمی برای تحقق اهداف بالای دو کشور برداریم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد تحول ژنو و حصول توافق بین جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ به ثبات منطقه ای و بین المللی کمک کند.

در پایان این نشست، صورت جلسه دومین اجلاس عالی کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و کویت به امضای وزرای امور خارجه دو کشور رسید.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.