برگزاری اختتامیه طرح مساجد با موضوع زیارت و آداب میزبانی در مشهد

۲۳ آبان ،

اختتامیه طرح مساجد با موضوع زیارت و آداب میزبانی در مشهد برگزار شد.

به گزارش تفسیری واحد دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، حجت الاسلام سیدجعفر موسوی‌ نسب، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، شعبه خراسان رضوی که در مراسم اختتامیه طرح مساجد محوری با موضوع زیارت و آداب میزبانی در مهدیه مشهد سخن می‌گفت، اظهارکرد: امروز دشمن سعی کرده انحرافات مختلفی ایجاد کند تا میان قرآن و اهل بیت(ع) جدایی اندازد و از طریق پایگاه اینترنتی‌ها و چاپ کتاب‌های مختلف این حرکت را تکرار می‌کند.

وی افزود: به همین جهت تلاش شده است که در رابطه با شناسایی و تعمیق معارف اهل بیت(ع) در مساجد شهر مشهدکه در نقاط آسیب‌زا قرار دارد برنامه‌ریزی شده و این طرح برگزار شود.

موسوی نسب با اشاره به این مطلب که این طرح در ۱۵سرفصل از میان ۲۰۰ سرفصل توسط سازمان تبلیغات اسلامی گزینش شده است، اظهار کرد: روایات معصومین (ع)، متون زیارات و زیارات امام رضا(ع) به طور خاص موجود است.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) ادامه داد: سیره حضرت رضا(ع)، بررسی شبهات وهابیت در بحث توسل و شفاعت، بایدها و نبایدهای زیارت، کتاب شناسی و منبع‌شناسی زیارت از جمله این سرفصل‌ها است.

مجری طرح زیارت و آداب میزبانی با اعلام این مطلب که حدود ۲۵۰۰ نفر در این طرح در ۲۲۵ مسجد شرکت کردند گفت: همچنین دراین طرح در ۱۵۰ مسجد برای خواهران و ۷۵ مسجد برای برادران در ۱۴ زمینه مختلف، کار پژوهشی انجام شده است.

وی گفت: پس از انجام این کارهای پژوهشی برای کمک و ارائه منابع آموزشی، ۱۷ منبع به هر مسجد هدیه داده شد.

وی افزود: بعضی ازاین جلسات در حرم مطهر و فضاهای سبز شهر مانند پارک برگزار شد که حدود ۲۲۴ پایان نامه حاصل نشست‌های علمی به سازمان تبلیغات اسلامی اهدا شد .

در مراسم اختتامیه این طرح از ۲۰۰ دانش پژوه برتر و ۲۲۵ مربی و سرگروه برتر با حضور مسوولان سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی در مهدیه مشهد برگزار شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.