برگزاری المپیاد علوم نوجوانان در ایران

کشور جمهوری اسلامی ایران میزبان نهمین دوره مسابقات المپیاد علوم نوجوانان خواهد بود که زمان و مکان برگزاری نهمین دوره مسابقات المپیاد بین المللی علوم نوجوانان IJSO 11 آذر لغایت ۲۰ آذر در تهران خواهد بود که تعداد کشورهای شرکت کننده بیش از ۴۰ کشور می باشد که از هر کشور حدود ۱۰ نفر شرکت خواهند کرد .

برای اولین بار و به میزبانی ایران؛المپیادبین المللی علوم نوجوانان با حضور بیش از ۴۰ کشورجهان در آذرماه سالجاری در تهران برگزار خواهد شد.

دکتر دینا ایزدی،مدیرعامل موسسه اندیشه های خلاق جوان آریایی با بیان مطلب فوق افزود:این مسابقات از آنجایی که میزبانی آن برای اولین باربه ایران واگذار شده است از اهمیت خاصی برخوردار است که امیدواریم بتوانیم با کمک شرکت های صاحب برند بین المللی این مسابقات را به نحو احسن برگزار نماییم تا بتوانیم در جهت اعتلای نام ایران موثر باشیم.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات در سال گذشته در کشور آلمان در رشته فیزیک برگزار شده بود تصریح کرد: تیم دانش‌آموزی اعزامی ایران به بیست و پنجمین دوره مسابقات جهانی فیزیکدانان جوان با کسب نشان طلای این رقابت‌ها عنوان نخست این مسابقات را به خود اختصاص دادند.

مدیرعامل مؤسسه اندیشه های خلاق جوان آریایی با بیان این که این مؤسسه برگزاری مسابقات داخلی و اعزام تیم دانش آموزی به این مسابقات جهانی  را هر ساله عهده دار می باشد، تصریح کرد: یکی از اقدامات قابل توجهی که  کشور آلمان انجام داده بود بعد از اتمام مسابقات در برنامه های خود بازدیدتیم های شرکت کننده بازدید از کارخانه و موزه بنز و آشنایی با خط تولید آن یکی از برنامه های جذاب تدارک دیده شده توسط کمیته برگزاری بود که بسیار مورد توجه بود.

وی افزود:شرکت هایی که این مسابقات را حمایت می کردند به بیش از ۵۰شرکت می رسید که این موضوع در مسابقات کره جنوبی نیز این تعداد شرکت ها از کره جنوبی حامی مسابقات بودند که در آنجا نیز از خط تولید شرکت سامسونگ بازدید به عمل آمد.

ایزدی ادامه داد: کشور جمهوری اسلامی ایران میزبان نهمین دوره مسابقات المپیاد علوم نوجوانان خواهد بود که زمان و مکان برگزاری نهمین دوره مسابقات المپیاد بین المللی علوم نوجوانان IJSO    ۱۱ آذر لغایت ۲۰ آذر در  تهران خواهد بود که تعداد کشورهای شرکت کننده بیش از ۴۰ کشور می باشد که از هر کشور حدود ۱۰ نفر شرکت خواهند کرد .

وی در پایان گفت:به دلیل با اهمیت بودن این مسابقات درهر دوره حمایت سازمانها ، شرکت ها و نهادهای گوناگون معتبر دنیا را به دنبال داشته است. نهمین دوره مسابقات IJSO در کشور جمهوری اسلامی ایران نیز حمایت سازمان ها و نهادهای گوناگون را می طلبد تا با شکوه هر چه بیشتر برگزار گردد.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.