برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری اسلوونی

۲۱ آبان ،

EN-1.jpg

مردم اسلوونی امروز (یکشنبه) برای تعیین رئیس جمهوری خود از میان سه کاندیدا به پای صندوق‌های رای رفتند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اسلوونی شامل “دانیلو ترک”، رئیس جمهوری فعلی، “بوروت پاهور”، اول وزیر سابق از حزب چپ میانه و “میلان زور”، کاندیدای ائتلاف حاکم راست میانه می باشند.

براساس نتیجه نظرسنجی‌های پیش از انتخابات، رئیس جمهوری فعلی اسلوونی احتمالا با کسب ۴۴ درصد از آراء پیروز انتخابات می‌شود و اول وزیر سابق از حزب چپ میانه با کسب بیش از ۳۰ درصد از آراء نزدیکترین رقیب وی خواهد بود.

پیروز این انتخابات باید بیش از ۵۰ درصد از آراء را به دست آورد و در صورتی که کاندیداها در دور اول انتخابات نتوانند آرای مورد نیاز را کسب کنند، دو کاندیدایی که از دور اول بیشترین آراء را دریافت کرده‌اند به دور دوم انتخابات می‌روند.

اسلوونی با دو میلیون جمعیت، یکی از کشورهای اروپایی است که واحد پولی خود را یورو برگزیده و با رکود اقتصادی بزرگی مواجه است و به همین سبب به کمک مالی سایر متحدان خود برای خروج از بحران نیازمند است.

در نظام سیاسی اسلوونی، اگرچه فرماندهی نیروهای مسلح و عزل و نصب رئیس بانک مرکزی به عهده رئیس جمهوری است، اما قدرت سیاسی در اختیار پارلمان است و اول وزیر جایگاه مهمی دارد.

چنانچه هیچ کدام از نامزدها اکثریت آراء لازم را بدست نیاورند، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اسلوونی در دوم ماه دسامبر انجام می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.