برگزاری اولین انتخابات در دانشگاه الازهر

۰۹اردیبهشت،

vo.jpg

اعضای هیات علمی «دانشگاه الازهر» که به عنوان قدیمی‌ترین جایگاه آموزش عالی در مصر و جهان اسلام شناخته شده است، برای اولین بار از طریق برگزاری انتخابات، رییس این دانشگاه را برمی‌گزینند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شورای عالی دانشگاه الازهر که مدیریت این دانشگاه دولتی را برعهده دارد، موافقت خود را با تعیین ریاست این دانشگاه از طریق برگزاری انتخابات دانشگاهی اعلام کرد و این اقدام با الهام از سایر موسسات آموزش عالی در این کشور صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلد نیوز، خبر فوق تنها چند هفته پس از انفصال «اسامه العبد»،‌ رییس سابق دانشگاه الازهر از مقام ریاست به سبب مسمومیت بیش از ۵۰۰ دانشجو در خوابگاه این دانشگاه در شهر قاهره انتشار یافته است.

این اتفاق سبب گسترش موج اعتراضات و تظاهرات گسترده در این دانشگاه شد و «محمد مرسی»، رییس جمهور مصر از دانشجویان بستری در بیمارستان عیادت کرد.

این گزارش حاکیست، تنها مسلمانان اجازه ثبت‌نام در دانشگاه الازهر را دارند و برآورد می‌شود که حدود ۳۲ هزار دانشجو از بیش از یک صد کشور در دانشگاه الازهر ثبت‌نام کنند.

کاندیداتوری در این انتخابات تنها محدود به استادانی است که از دانشگاه الازهر فارغ‌التحصیل شده و دروس اسلامی یا زبان عربی تدریس می‌کنند.

دانشگاه الازهر علاوه بر رشته‌های مذهبی، رشته‌های غیرمذهبی نظیر پزشکی، مهندسی، داروشناسی و زبان‌های خارجی نیز ارائه می‌دهد.

در حال حاضر نیز بیش از ۵۰۰ هزار دانشجوی دختر و پسر در این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند و حدود ۷۰ موسسه آموزش عالی با دانشگاه الازهر همکاری دارند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.