برگزاری اولین جلسه کمیته پژوهش و توسعه ICT استان آذربایجان شرقی

۰۵اردیبهشت،

پیرو دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با هماهنگی پژوهشگاه ICT، اولین جلسه کمیته پژوهش و توسعه ICT استانی با حضور فعال مراکز علمی ، دانشگاهی و صنعتی برگزار شد.

مهندس بهمن حسین زاده در گفت و گو با واحد خبر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: این کمیته، باتوجه به ضرورت مطالعات پژوهشی و در راستای توسعه خدمات وتجاری سازی فناوری های نوین برای گسترش زیر ساخت های ارتباطی و فناوری اطلاعات در استان تشکیل شد.
 
وی افزود: حمایت از پژوهش های دانشگاهی، دانشجویی و مبتکرین در حوزه ICT، استفاده از توانمندی های علمی در مراکز دانشگاهی و علمی استان و حمایت از شرکت های دانش بنیان از دیگر اهداف مدنظر وزیر ارتباطات در راستای تشکیل این کمیته در استان ها بوده است.
وی خاطرنشان کرد: با حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام های لازم در خصوص برون سپاری بخشی از پروژه های تحقیقاتی و عملیاتی به دانشگاههای استان و حمایت از مراکز رشد پارک وعلم وفناوری عملیاتی خواهد شد.
مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان با بیان این مطلب که در صورت گسترش همکاری ها در حوزه تحقیقات و پژوهش در استان،‌ پژوهشگاه ICT در آذربایجان شرقی ایجاد می گردد تصریح کرد: این اداره کل در نظر دارد در جهت حمایت دانشگاهها و مراکز علمی استان نسبت به عقد تفاهم نامه و قراردادهای پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه ICT مطابق با نیازهای توسعه استان با این نهادها اقدام کند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.