برگزاری بیمارستان صحرایی در شهرهای تکاب و شاهین دژ

به همت بسیج جامعه پزشکی استان آذربایجان غربی؛

بسیج جامعه پزشکی بیمارستانهای صحرایی شهرهای تکاب و شاهین دژ را از ۱۳تا ۱۶ تیرماه ۹۱ برگزار می کنیم.

دکتر کاظم تارقلی رییس بسیج جامعه پزشکی استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیمارستان صحرایی منطقه تکاب و شاهین دژ با شرکت ۱۴ تیم تخصصی همچون جراحی، اطفال، زنان و زایمان، چشم، پوست،‌ حلق و گوش وبینی، متخصص دندانپزشکی در بخش پاراکلینیکی مثل آزمایشگاه و رادیولوژی،‌ داروخانه و اتاق عمل تشکیل می شود.
 
وی افزود: در هر روز ۸ نفر پزشک عمومی را ۸ درمانگاه همزمان کار ویزیت بیماران و غربالگری آنها را بر عهده دارند و در یک روز گذشته از برگزاری این بیمارستانها ۱۸۵۰ نفر از خدمات بهداشتی درمانی این بیمارستان بهره مند شدند.
 
وی با بیان اینکه ۸۵ متخصص در رشته های مختلف پزشکی در این بیمارستان ارائه خدمت می کنند تصریح کرد: با فراخوانی که برای این متخصص ارسال شد استقبال زیادی از سوی آنها به عمل آمده و در راه برگزاری این بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، بهداری سپاه منطقه و شبکه های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان ما را یاری کردند.
 
تارقلی با اشاره به استقبال زیاد مردم از این بیمارستان صحرایی یادآور شد و عمل های سرپایی در این بیمارستان انجام می شود و مواردی که نیاز به خدمات پزشکی بیشتری دارند به متخصصین و سایر مراکز درمانی مجهز اعزام می شوند.
 
وی خاطر نشان کرد: در کنار برگزاری این بیمارستان کلاسهای آموزشی بهداشت عمومی و محیط و تغذیه با حضور کارشناسان این رشته ها برای مراجعین به این بیمارستان برگزار می شود./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.