برگزاری جشنواره تئاتر کودک در سراسر همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، کینو ایچی کومانو سفیر ژاپن در ایران در واپسین روزهایاجرای نمایش”اپرای عروسکی حافظ” به تماای این اثر نمایشی نشست. وی پس از تماشای این نمایش ضمن ابراز خوشحالی از تماشای چنین اثر فاخری گفت: من در این اثر با هنر جالب و مهمی مواجه شدم که به رهبری استاد غریب پور خلق شده و به خوبی با ادبیات بسیار غنی فارسی در هم آمیخته است.

وی افزود : این اپرا و نیز شباهت زیاد آن با هنر سنتی ژاپن “بونراکو”، من را به شدت متاثر کرد چراکه “بونراکو” به عنوان هنری منحصر به فرد و فاخر شناخته شده و تا کنون آثار متعددی ازچیکا موتسا مونزایمون که شکسپیر ژاپن تلقی می شود، در عرصه های بین المللی به اجرا درآمده است.

نمایش “اپرای عروسکی حافظ” به کارگردانی بهروز غریب پور که از ۱۱ تیر اجرای خود را در تالار فردوسی آغاز کرد ؛ یکشنبه ۱۵ مرداد با پشت سر گذاشتن  ۳۰ اجرا و استقبال کم نظیر مخاطبان به کار خود داد.

نشست خبری نمایش “آوای گل” در تالار وحدت برگزار می شود
 
نشست مطبوعاتی”آوای گل” با حضور عوامل نمایش در لابی تالار وحدت شنبه ۲۱ مردادماه ۹۱ ساعت ۱۰:۳۰ برگزار می شود. یاسر خاسب و علی اصغری قاجاری در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

نمایش “آوای گل” در شهر سیاتل آمریکا (۲۰۰۹) یک ماه به اجرای عمومی رفته است و در فستیوال بین المللی پرفورمنس هلند در سال (۲۰۱۱) و فستیوال بهاره دانمارک (۲۰۱۲) شرکت داشته و نمایش منتخب تماشاگران و برنده جایزه ویژه مردمی در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز شده است.

این نمایش از ۲۲ مردادماه ساعت ۲۱ در تالار حافظ واقع در واقع در خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، روبروی تالار وحدت ساعت ۲۱ روی صحنه می رود.

دو انتصاب جدید در مرکز هنرهای نمایشی

طی احکام جداگانه‌ای از سوی قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی، مدیر خانه نمایش ۲ و مدیر کانون نمایش سیار منصوب شدند.

قادر آشنا، وحید آقاپور را به عنوان مدیر “خانه نمایش ۲” و سعید زمانیان را به عنوان مدیر “کانون نمایش سیار” منصوب کرد.

 

جشنواره تئاتر کودک در تمام شهرستان‌های همدان برگزارمی‌شود

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: امسال جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در شش سالن با ظرفیت یک‌هزار و ۵۰۲ صندلی و در تمام شهرستان‌های همدان برگزار می‌شود. خسرو بیات در ستاد اجرایی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان اظهارکرد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در ۱۶ تا ۲۲ مهر ماه در شهر همدان و بخش جنبی جشنواره در تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

 

وی شعار تئاتر امسال را آموزش مخاطب و نقش آن در تربیت عنوان کرد و گفت: مسابقه تئا ترکودک، مسابقه تئاتر نوجوان، مسابقه نمایشنامه‌نویسی و نمایش‌خوانی، مسابقه تئاتر خیابانی، بخش بین‌الملل، تولیدات ویژه،کارگاه‌های آموزشی ونشستهای تخصصی از بخش‌های جشنواره امسال است.

 

وی با تشریح آثار رسیده به بخش بین‌الملل جشنواره گفت: بیش از ۷۰ اثر از کشورهای متقاضی شرکت در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به دفتر جشنواره رسیده و بدین ترتیب کار بازبینی، بررسی و انتخاب آثار در بخش بین‌الملل آغاز شده است.

 

وی با بیان اینکه نتایج بازبینی این بخش از جشنواره نیمه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد، افزود: کشورهایی چون آلمان، ‌ایتالیا، مصر، بلژیک، هلند، آفریقای جنوبی، سوئیس، ژاپن و چین نیز فیلم آثارشان را به دفترجشنواره ارسال کرده‌اند.

 

وی همچنین در مورد آثار رسیده به بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره بیان کرد: با پایان مهلت ارسال آثار به بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی، شورای انتخاب آثار متشکل از منصور خلج، احمد بیگلریان و حمیدرضا نعیمی کار خود را آغاز کرده و مجموعه آثار رسیده به بخش‌های مسابقه نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی را برای حضور در جشنواره نوزدهم ارزیابی می‌کنند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه از بخش نمایش‌های خیابانی استقبال زیادی شده است، افزود: ۹۱ گروه نمایش در این بخش متقاضی شده‌اند و ۲۴ طرح تا کنون به مرحله بازبینی رسیده که از این میان ۶ طرح متعلق به استان همدان است.

 

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ۱۶ تا ۲۲ مهر ماه در همدان برگزار می‌شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.