برگزاری جشنواره فرهنگی ‘در رکاب روح الله’ در بیروت

به گزارش ایرنا از بیروت، این جشنواره از روز سه شنبه به مدت یک هفته در مجتمع فرهنگی ، دینی امام کاظم(ع) بیروت برگزار می شود و شامل نمایشگاه کتاب، عکس، پوستر ، نمایش فیلم همراه برگزاری مسابقات متنوع در رده های سنی مختلف و نیز برپایی غرفه ویژه کودکان و غرفه صنایع دستی ایران است.

مراسم افتتاحیه این جشنواره بعد از ظهر سه شنبه با حضور شیخ ‘محمد یزبک’ رییس شورای دینی حزب الله و سید ‘محمد حسین رئیس زاده’ رایزن فرهنگی ایران در لبنان و جمع زیادی از علاقمندان به امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات مجتمع امام کاظم(ع) برگزار شد.

یزبک طی سخنانی به بیان نقش زنان در روند انقلاب اسلامی ایران و در مقاومت اسلامی لبنان پرداخت و گفت: زن عنصر مکمل و ضروری در تحقق و تثبیت موفقیت انقلاب اسلامی و مقاومت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کارکرد نقش زن در جامعه اشاره کرد و گفت: نقش زن در جامعه بنابه گفته قرآن کریم، نقش تربیت کننده انسانهاست، لذا اولویت برای زن، تربیت نسل آینده و مدیریت خانواده بوده و این همان چیزی است که غرب آن را از زن سلب کرده، زیرا به دنبال انسان سازی نیست .

پس از سخنان وی حاضران از نمایشگاه بازدید به عمل آوردند.

یادآور می شود در حاشیه نمایشگاه و در چارچوب برنامه های جشنواره، کارگاههای آموزشی، شب شعر و میزگرد برگزاری می شود که شامل کارگاه ‘رمان در نظر مقام معظم رهبری’ ، کارگاه ‘چگونه کتابی را مطالعه و خلاصه کنیم’ و شب شعری با موضوع قصائدی پیرامون امام خمینی (ره) خواهد بود.

خاورم*۲۰۴۲**۱۰۳۰**۱۴۲۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۰۲۰۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.