برگزاری جشنواره فرهنگی کودک و نوجوان در مناطق محروم

سرپرست انجمن سینمای جوان خراسان شمالی از برگزاری جشنواره فرهنگی کودک و نوجوان در مناطق محروم و مرزی استان از فردا به مدت سه روز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، عباس رحیمی اظهار کرد: کاروان بنیاد فارابی به منظور بهره‌مندی کودکان و نوجوانان مناطق محروم و مرزی از برنامه‌های فرهنگی، ارائه بسته‌های فرهنگی و اکران فیلم ویژه کودکان و نوجوانان در مناطق محروم و مرزی استان‌ها را هر ساله اجرا می‌کند.

وی تصریح کرد: این کاروان از فردا به مدت سه روز در مناطق محروم و مرزی شهرهای غلامان، راز و جرگلان، بجنورد و فاروج حضور یافته و سه هزار بسته فرهنگی در قالب کتاب، لوازم‌التحریر و همچنین اکران فیلم ویژه کودکان و نوجوانان را به آنان ارائه می‌دهند.

رحیمی گفت: از امروز نمایشگاه عکس هفته دفاع مقدس با همکاری انجمن سینمای جوان و انجمن هنرهای تجسمی استان در سالن مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برگزار شده که تا پایان هفته دفاع مقدس نیز برپا است.

همچنین دبیر هفتمین جشنواره تئاتر استانی در خراسان شمالی گفت: ۲۸ متن نمایشی ارسال شده به دبیرخانه جشنواره تئاتر استانی خراسان شمالی از امروز تا هشتم مهرماه جاری مورد بازبینی داوران قرار می‌گیرد.

علی عابدی اظهار کرد: پنج نمایش در بخش خیابانی و ۲۳ نمایش در بخش اجرای صحنه‌ای از امروز مورد بازبینی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: از ۲۸ متن نمایشی ۱۲ متن از بجنورد، پنج متن از اسفراین، چهار متن از شیروان، سه متن از گرمه، دو متن از فاروج و دو متن به ترتیب و تفکیک هر کدام یک متن از شهرستان‌های مانه و سملقان و جاجرم از جمله متن‌های نمایشی هستند که بازبینی می‌شوند.

عابدی در ادامه از برپایی نمایشگاه تخصصی طراحی پوستر تئاتر، برگزاری جلسات نقد و بررسی آثار و همچنین برگزاری نمایشگاه عکاسی تئاتر به عنوان برنامه‌های جانبی این جشنواره خبر داد.

به گزارش فارس، نادر برهانی‌مرند، کوروش نریمانی و جلیل رفیع به عنوان داوران بخش بازبینی آثار نمایشی هفتمین جشنواره تئاتر استان هستند.

هفتمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی از ۱۰ الی ۱۳ مهرماه با اجراهای نمایشی در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برگزار می‌شود.


خبر .:: پایگاه خبری رسانه کودک ::.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.