برگزاری جشنواره فیلم‌های ویدیویی در تهران و جزیره ابوموسی / چهار بوستان تهران میزبان فیلم‌ها می‌شود

بهناز شیربانی: نشست خبری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی تهران یکشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه با حضور محمدرضا عباسیان مدیر عامل موسسه رسانه‌های تصویری و دبیر جشنواره، یزدان عشیری مدیر روابط عمومی جشنواره و جمعی از اصحاب رسانه در مرکز موسسه رسانه‌های تصویری برگزار شد.

در ابتدای این نشست عباسیان به این موضوع اشاره کرد که با توجه به گستردگی شبکه نمایش خانگی و اهمیت فیلم‌هایی که در این حوزه تولید می‌شود، برگزاری جشنواره‌ای مختص ارزیابی کیفی محصولات شبکه نمایش خانگی اهمیت ویژه‌ دارد.

او گفت: «در ۱۰ سال گذشته شبکه نمایش خانگی بسیار پویا‌تر از سایر رسانه‌ها عمل کرده و طیف مخاطبان این حوزه باعث شد به فکر برگزاری جشنواره‌ای برای ارزیابی کیفی محصولات شبکه نمایش خانگی باشیم تا هنرمندانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند بدانند آثارشان در جشنواره‌ای مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.»

وی در ادامه افزود: «این جشنواره از ۲۸ خردادماه همزمان با تهران در جزیره ابوموسی به عنوان یک حرکت نمادین برگزار خواهد شد و برنامه نمایش آثار ویدیویی و نقد و بررسی آثار که همانند جشنواره فیلم فجر با حضور منتقدان و عوامل فیلم صورت می‌گیرد در سینما فلسطین برگزار خواهد شد.»

عباسیان در ادامه از برگزاری کارگاه‌هایی آموزشی در حاشیه جشنواره خبر داد و افزود: «با روندی که هر روز در تولید آثار ویدیویی می‌بینیم نیاز به بحث آموزش و پژوهش در تولید این آثار به شدت احساس می‌شود. بر همین اساس در طول برگزاری جشنواره کارگاه‌های آموزشی را برگزار خواهیم کرد که تولید‌کنندگان این آثار با تکنولوژی جدید روز دنیا برای ساخت آثارشان آشنا شوند. سعی می‌کنیم از بهترین اساتید برای آموزش مواردی مثل آشنایی با دوربین‌های فیلمبرداری مدرن و یا استفاده از جلوه‌های ویژه استفاده کنیم.»

مدیر عامل موسسه رسانه‌های تصویری در ادامه خاطر نشان کرد تاکنون حضور فیلم‌هایی از مجارستان، ترکیه، آلمان، ایتالیا، روسیه، فرانسه، هند و یک محصول مشترک ترکیه و آلمان در نخستین جشنواره فیلم ویدئویی قطعی شده است.
 

وی در پایان نشست گفت: «برنامه نمایش فیلم‌هایی ویدیویی همزمان با برگزاری جشنواره در چهار بوستان تهران با همکاری شهرداری تهران انجام خواهد شد و چادرهای عرضه و فروش محصولات ویدئویی نیز در کنار نمایش محصولات با تخفیف ویژه خواهد داشت.»
 

۵۸۵۸
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.