برگزاری جشنواره ملی ایران خلاق در راستای حمایت از ایده های نو

نخستین همایش و جشنواره ملی ایران خلاق، ۱۲ مهر در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،مجید جهانی دبیر کل این همایش در نشست خبری ،تصریح کرد: انتخاب و معرفی برترین مدیران و سازمان های خلاق و نوآور کشور، بررسی مفاهیم و ابعاد کاربردی مدیریت خلاقیت و نوآوری در رشد و توسعه پایدار سازمان ها و تبادل تجارب مدیران خلاق و نوآور برتر از اهداف این همایش است.

وی با تاکید بر اینکه این جشنواره نخستین بار در کشور برگزار می شود، گفت: همه شرکت ها و موسسات می توانند در جشنواره حضور یابند و میزان خلاقیت سازمانی خود را بسنجند.

جهانی با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰ شرکت در بخش ارزیابی نام نویسی کردند، افزود : تاکنون حدود۳۰ تا ۳۵ شرکت و به همین تعداد مدیر شرایط لازم را کسب کردند.

وی با اشاره به اینکه سازمان ها و مدیران برتر در این جشنواره نشان ملی دریافت می کنند گفت: آنها بر اساس امتیازی که کسب می کنند نشان عالی، ممتاز و یا ویژه ملی ایران خلاق را دریافت می کنند. 

لزوم نهادینه شدن فرهنگ کار گروهی خلاق

جلیل صمدآقایی  دبیر علمی این جشنواره و همایش هم در این نشست خبری با اشاره به اینکه در این همایش بر کار گروهی خلاق به عنوان یکی از عوامل رشد و توسعه سازمان ها تاکید می شود، گفت: باید تلاش کنیم فرهنگ کار گروهی خلاق را در بنگاه های اقتصادی نهادینه کنیم.

صمدآقایی افزود: ظرفیت و نوآوری سازمانی عامل ایجاد مزیت رقابتی است که سازمان ها با توجه به آن می توانند حتی در شرایط تحریم هم موقعیت خود را حفظ و به توسعه پایدار فکر کند.

وی با اشاره به اینکه برای ارزیابی مدیران و سازمان های شرکت کننده در این جشنواره۱۳۰ تحقیق علمی تجربی را ملاک قرار دادیم، اضافه کرد: از این تعداد ۷۷ عامل را شناسایی کردیم و نهایت به ۳۲ شاخص رسیدیم.

دبیر علمی نخستین همایش و جشنواره ملی ایران خلاق با بیان اینکه در بخش سازمان ها ۵۲ شاخص و در بخش مدیران۵۰ شاخص معیار امتیاز بندی در این جشنواره قراردادیم، گفت: ویژگی های فردی خلاقیت، دستاورد های خلاقانه و تاثیر خلاقانه مدیر در سازمان ملاک انتخاب مدیران برتر در این جشنواره است./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.