برگزاری جشنواره کتابت سوره «یس» در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

به گزارش باشگاه خبرنگاران از روابط عمومی رادیو قرآن,  «محمد بابایی» مدیر اجرایی بخش «دارالکتابه» بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور در برنامه شهرقرآن  گفت: اگرچه در سال‌های اخیر گسترش استفاده از فضای وب و کسب اطلاع از طریق اینترنت، تا حدودی سرانه مطالعه نشر مکتوب در کشور را کاهش داده است، اما هنوز هم نشر مکتوب در میان شیوه‌های علم‌آموزی و ارتقای اطلاعات از جایگاه قابل قبولی برخورداراست و دربیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نیز برای نخستین بار بخش دارالکتابه  برپاشده است
مدیر اجرایی «دارلکتابه» مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران،درخصوص هدف این بخش گفت: معرفی کاتبان وحی، شناسایی استعدادها و برگزاری دوره‌های آموزشی را از جمله اهداف این بخش است
وی با  بیان اینکه این بخش را مرکز طبع و نشر قرآن کریم جمهوری اسلامی برگزار می‌کند  ادامه داد: بخش دارالکتابه از ۳ قسمت اصلی  تشکیل  شده است  ودر  ورودی بخش قرآن های نفیس و نسخ چاپی قرآن کریم از اولین دوره چاپ قرا در ایران تا آخرین قرآن مطبوع به نمایش گذاشته شده است.
بابایی ادامه داد: بخش دوم  به نمایش  برگزیده آثارکاتبان اختصاص دارد و در بخش سوم  هرشب  در دوبخش خواهران و برادران کتابت قرآن کریم صورت می گیرد.
وی  وظایف و اهداف دارالکتابه در طول سال، شناسایی استعدادهای برجسته و درخشان در زمینه خط نسخ و ثلث، برگزاری دوره‌های آموزش تکمیلی برای آنها و سپس برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف در این زمینه و درنهایت نیز تشویق کاتبان به کتابت قرآن کریم است.
بابایی افزود:  به نمایش گذاشتن آثار برجسته کاتبان قرآن دارالکتابه، برگزاری کارگاه‌های کتابت قرآن، حضور اساتید کتابت قرآن کریم که به صورت روزانه و ارائه آرشیو نسخه‌های فاخر قرآن کریم، از جمله برنامه های  این بخش در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن است.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره کتابت سوره «یس» نیز بیان داشت: در این جشنواره پس از داوری به بهترین آثارکتابت شده از سوره«یس» جوایزی اهدا می شود.
در ادامه رضا ولی زاده از کاتبان برجسته کشورمان نیز درخصوص بحث کتابت قرآن کریم برای شنوندگان برنامه شهر قرآن مطالبی را بیان کرد.
ولی زاده  با اشاره به اهمیت  توکل در بحث کتابت گفت: زمانی که قرآن کریم کتابت می شود کاتب باید در بهترین وضع روحی باشد و توکل به خدا از مهمترین راه های دستیابی به این آرامش است.
وی در ادامه افزود: کتابت قرآن توفیقی الهی است  و هر خوشنویس و کاتبی آرزو ی داشتن این توفیق را دارد..
ولی زاده گفت: یک کاتب قرآن باید قجشنوارهرآنی باشد تا بتواند  کتابت قرآن را برعهده بگیرد.
یادآور می شود برنامه شهر قرآن که ساعت۲۱ از رادیو قرآن پخش می شود هرشب یکی از بخش های بیستمین نمایشگاه بین المللی را معرفی می کند./م


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.