برگزاری جلسه ستاد مقابله با ریزگردهای استان‌های تهران و البرز

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان البرز افزود: در همین راستا بعد از ظهر امروز جلسه‌ شورای عالی محیط زیست البرز با حضور اعضای ستاد مقابله با ریزگردهای استان‌های تهران و البرز به میزبانی کرج برگزار شد.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست البرز از برگزاری جلسه ستاد مقابله با ریزگردها با حضور دستگاه‌های اجرایی استان‌های تهران و البرز و با هدف اتخاذ تصمیمات تازه برای کنترل این پدیده خبر داد.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) محمد هادی حیدرزاده دقایقی قبل در گفت‌وگو با فارس ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: یکی از مهمترین موضوعات زیست محیطی که کشورمان را تهدید می‌کند، پدیده هجوم ریزگردها و به طبع آن آلوده شدن شرایط جوی است.

وی تصریح کرد: این پدیده در سال‌های قبل شدت یافته و اگر برای مقابله با آن برنامه‌ریزی جدی نداشته باشیم، خسارات بسیاری به سلامت مردم وارد خواهد شد.

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان البرز افزود: در همین راستا بعد از ظهر امروز جلسه‌ شورای عالی محیط زیست البرز با حضور اعضای ستاد مقابله با ریزگردهای استان‌های تهران و البرز به میزبانی کرج برگزار شد.

حیدرزاده افزود: در این جلسه مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله جهاد کشاورزی، مسکن شهرسازی و کارشناسان حوزه زمین‌شناسی و بهداشت و درمان حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه فوق دلایل هجوم ریزگردها به صورت علمی مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای ضروری برای مقابله با این پدیده به بحث گذاشته شد.

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان البرز افزود: بر اساس اطلاعات و گزارش‌های کارشناسان ریزگردها دارای منشاء داخلی و خارجی بوده و رشد بی‌رویه بیابان‌ها، خشکسالی و نابودی بی‌رویه منابع طبیعی به ویژه جنگل‌ها از جمله دلایل شدت یافتن این پدیده منفی است.

حیدرزاده اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش مهمی از ریزگردها از خارج کشور به داخل ایران وارد می‌شوند، باید راهکارهای بین‌المللی برای مهار این پدیده از سوی کشورهای منطقه‌ای به تصویب رسیده و اجرا گردد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر بخشی از ریزگردها از بیابان‌های کشور برخواسته و باید برای مهار آنها اعتبارات مالی لازم تخصیص یافته و اقدامات کارشناسی و علمی صورت گیرد.

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به همجواری استان‌های تهران و البرز، شرایط این دو استان مشابه دانست و گفت: اگر می‌خواهیم تلاش‌های مثبت و تاثیرگذاری داشته باشیم، باید کارها و برنامه‌ها به صورت مشترک انجام شود.

حیدرزاده در پایان اظهار داشت: خوشبختانه در جلسه ستاد مقابله با ریزگردهای استان‌های تهران و البرز مباحث تخصصی خوبی مطرح شد و امیدواریم با اجرای مصوبات این ستاد در آینده شاهد کنترل مطلوب این پدیده منفی باشیم.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.