برگزاری جلسه هم اندیشی ترویج فرهنگ استفاده از سند رسمی در روابط حقوقی و معاملات در ایلام

۳۰ آبان ،

جلسه هم اندیشی ترویج فرهنگ استفاده از سند رسمی در روابط حقوقی و معاملات با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام برگزار شد.

به گزارش تفسیری ایسنا، «افشین» مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ایلام هدف از تشکیل این جلسه را بررسی مشکلات استفاده از اسناد رسمی و غیر رسمی در ادارات ثبت اسناد، دوایر اجرایی ثبت و همچنین در بنگاه‌های معاملات ملکی و خودرو و یافتن راه‌های مناسب برای پیشگیری از وقوع جرایم احتمالی و کاهش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی عنوان کرد.

در ادامه دارابخانی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و اشاره به تأکید قانون اساسی بر امر پیشگیری گفت: یکی از وظایف دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع جرم است که در وقت مدیریت آیت الله لاریجانی به این امر توجه ویژه‌ای گردیده و بدین منظور معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضاییه تشکیل و این معاونت در استان‌ها نیز ایجاد شده است.

دارابخانی در ادامه بیان کرد: پیشگیری فقط مختص قوه قضاییه نیست و امری است فرا قوه‌ای و در قانون تشکیل غالب ادارات و سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌ها در شرح وظایف‌شان به موضوع پیشگیری اشاره شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام افزود: در سیاست‌های ابلاغی برنامه توسعه سوم دستگاه قضایی، مقام معظم رهبری همه دستگاه‌ها را مکلف کرده که در بحث پیشگیری از جرم، دستگاه قضایی را همراهی کنند.

وی ادامه داد: در قانون برنامه توسعه پنجم نیز پیشگیری از وقوع جرم پیش بینی شده و در این قانون هم همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با دستگاه قضایی می باشند.

وی با اشاره به عملکرد معاونت اجتماعی دادگستری استان ایلام در سال جاری گفت: از ابتدای سال نزدیک دو میلیون پیامک با همکاری شرکت مخابرات با مضمون های حقوقی و پیشگیری از وقوع جرم ارسال شده و با همکاری شهرداری و بعضی موسسات اعتباری و ادارات جهت ترویج فرهنگ پیشگیری در جامعه بنرهایی با شعارهای مناسب پیشگیری تهیه و در سطح شهر نصب شده است.

دارابخانی در پایان به برنامه مصوب شورای آموزش دادگستری استان ایلام مبنی بر آموزش به مشاورین املاک و خودرو و ارائه گواهی آموزشی به شرکت کنندگان در دوره های آموزشی اشاره و ابراز امیدواری کرد که با تلاش همه مسوولان و ارتقای سطح دانش حقوقی مردم از ورود بی رویه پرونده ها به محاکم جلوگیری شود.

در ادامه جلسه هر کدام از حاضرین در جلسه به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.