برگزاری دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم در ایلام

۳ م دیماه ،

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، از برگزاری دوره تربیت مربی و آزمون کتبی غیرحضوری ویژه مربیان حفظ قرآن کریم (خواهر و برادر) در این استان خبر داد.

حجت الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام،در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: این دوره در مرحله اول با برگزاری آزمون کتبی غیر حضوری ویژه مربیان حفظ قرآن کریم در نمازخانه این اداره کل واقع در پنج راه جهاد شهر ایلام برگزار می گردد. 
وی حافظ حداقل ۳ جزء قرآن کریم، حداقل و حداکثر سن ۱۸ و ۴۰ سال، حداقل تحصیلات دیپلم، تقید به شئونات اسلامی، تعهد به حضور منظم در کلاس ها،انجام برنامه ها و تعهد به تدریس در بقاع متبرکه به مدت ۴ سال را از شرایط شرکت کنندگان در آزمون و دوره مذکور عنوان کرد. 
حجت الاسلام کاروند بیان کرد: شرکت در دوره تربیت مربی حافظان و قاریان قرآن کریم به صورت حضوری و غیر حضوری بوده که شرط ورود داوطلبان در دوره های حضوری، شرکت در آزمون غیرحضوری (کتبی و شفاهی) می باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، اضافه کرد: آزمون های غیرحضوری در مرکز استان با هماهنگی مرکز راهبردی آموزش حفظ و قرائت قرآن کریم برگزار و پس از اعلام اسامی قبول شدگان، دوره های حضوری در شهر مقدس قم برگزار می گردد. 
وی ملاک قبولی در آزمون های غیر حضوری در حفظ شفاهی ۷۰ و آزمون کتبی ۱۶ امتیاز عنوان کرد و افزود: اعطای گواهینامه مربی حفظ و قرائت قرآن کریم منوط به قبولی در آزمون پایان دوره حضوری، تدریس حداقل یک دوره ۳ ماهه در بقاع و تائید معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است.
وی خاطرنشان کرد: این دوره ها به منظور توسعه حفظ و قرائت قرآن کریم، شناسایی استعدادهای درخشان در زمینه مربی حفظ و قرائت، تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان قرآن کریم، تامین نیروی انسانی و تربیت مربیان کارآمد مورد نیاز کلاس های تربیت حافظان و قاریان در بقاع متبرکه این استان برگزار خواهد شد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.