برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه زیست فناوری / فناوری بیوتکنولوژی ۵۲ درصد تحقیقات را در سال آینده به خود اختصاص می دهد

۱۹م دیماه ،

دومین جشنواره و نمایشگاه زیست فناوری امسال در حالی برگزار می گردد که رئیس پژوهشگاه ژنتیک خبر از رقم ۵۲ درصدی تحقیقات علمی در زمینه فناوری بیوتکنولوژی در سال های آینده داد.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران ؛عباس صاحب قدم لطفی رئیس پژوهشگاه ژنتیک صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت دومین جشنواره زیست فناوری در سالن همایش های وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد طی سخنرانی گفت: مباحث زیست فناوری از جمله مقوله هایی می باشند که از قرن های پیش به صورت سنتی وارد شده اند چنانچه هم اکنون حدود ۳ دهه است که ایران در حیطه زیست فناوری نوین قرار گرفته است.

وی افزود: فناوری بیوتکنولوژی ۵۲ درصد تحقیقات را که رقمی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان است در سال های آینده به خود اختصاص می دهد.

لطفی تصریح کرد: ستاد توسعه زیست فناوری برای ایجاد روحیه رقابت سالم و توسعه گرا میان فعالان زیست فناوری کشور  و هدایت فعالیت ها به سوی اولویت های کشور اقدام به برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه زیست فناوری ایران به صورت هر دو سال یک بار می نماید تا علاوه بر شناسایی ، معرفی و تشویق این فناوری راهبردی زمینه ایجاد زیر ساخت های لازم برای ورود به بازار های جهانی به ویژه در منطقه و کشور های اسلامی را فراهم نمایند.

لطفی در ادامه به اهداف دومین جشنواره و نمایشگاه زیست فناوری اشاره کرد و گفت: شناساندن و برند سازی محصولات زیست فناوری ایران در داخل و خارج از کشور، معرفی توان فنی تولیدی و آخرین دستاورد های زیست فناوری ایران، کمک به ایجاد ارتباط تبادل نظر و همکاری میان بخش های علمی ، صنعتی و تجاری مربوط به زیست فناوری کشور، تشویق پژوهشگران ، نو آوران و صاحبان صنعت در عرصه زیست فناوری کشور ، جلب مشارکت سرمایه گذارن داخلی و خارجی جهت سرمایه گذاری در تولید محصولات مبتنی بر زیست فناوری، زمینه سازی فروش دانش فنی و فناوری شرکت های داخلی به خارج و داخل کشور  و ترویج زیست فناوری در جامعه و آشنایی عموم با توانمندی های کشور از جمله اهداف این جشنواره به شمار می آید .

وی تصریح کرد: فناوری های نوین زیستی در خدمت زندگی و سلامت انسان شعار این دوره از جشنواره زیست فناوری است که از تاریخ ۲۶ الی ۳۰ دی ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می گردد.

وی خاطر نشان کرد: از روز های ۲۶ الی ۳۰ دی ماه هر روز نشست های علمی و تخصصی با مباحث مختلف برای دانشجویان و دانش آموزان  در این جشنواره برگزار می گردد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.